Johannes Kabatek
Ordentlicher Professor für Romanische Philologie mit besonderer Berücksichtigung der iberoromanischen Sprachwissenschaft
Romanisches Seminar
Zürichbergstrasse 8
CH - 8032 Zürich
+41 (0)44 634 36 10
Büro ZUG G 64
Sekretariat:
María Luisa Gago Iglesias (marialuisa.gagoiglesias[at]uzh.ch)
Mitarbeitende:
- Charlote Defrance, Spanisch
- Bárbara Garrido Sánchez-Andrade, Portugiesisch und Spanisch
Sprechstunde ab Januar 2021
Bitte kontaktieren Sie zur Voranmeldung das Sekretariat (marialuisa.gagoiglesias@uzh.ch) für eine Skype- Sprechstunde. Danke.
International Conference: Coseriu's linguistics - origin and actuality
Zurich, 16.06.-19.06.2021
www.coseriu100.info
Organization:
Prof. Dr. Johannes Kabatek
Romanisches Seminar der Universität Zürich
Zürichbergstrasse 8
CH-8032 Zürich, Switzerland
In collaboration with:
Eugenio Coseriu Archives - Prof. Dr. Wiltrud Mihatsch
Romanisches Seminar der Universität Tübingen
Wilhelmstrasse 50
D-72074 Tübingen, Germany
Main issues:
- Language varieties
- Language change
- Pragmatics and text linguistics
- Norm and correction
Timeline:
- Call for papers: August 2020
- Abstract submission deadline: 31.12.2020
- Acceptance/rejection: 15.02.2021
David Gerards erhält Jahrespreis der Philosophischen Fakultät
-
- Nach der Verteidigung der Arbeit (21.08.2020): Betreuer Prof. Johannes Kabatek, Dr. David Paul Gerards und Betreuerin Prof. Elisabeth Stark (von links)
Für seine Dissertation zum Thema "Bare Partitives in Old Spanish and Old Portuguese" erhält David Gerards den diesjährigen Jahrespreis der Philosophischen Fakultät der UZH. Wir gratulieren herzlich!
19.01.2021
Slow linguistics - a manifesto
1.10.2018
The following lines should not be misunderstood. What I want to propose here is not an extension of the tents of the ‘slow food’ movement to the academy in general and to linguistics in particul. It is, rather, a continuation of what I argued in a paper in Spanish on “empathic linguisticsand has to do with the special status of the study of human language within the scientific disciplines, although some of the main thoughts are valid for work in all of them. The issues briefly raised here are not in themselves new, but they are of course controversial. I offer them as a starting point for discussion, and I am looking forward to receiving comments!
You can find the complete text here (PDF, 47 KB)