Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0126

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0126

1269, 1er avril

Type de document: charte: amortissement

Objet: Amortissement par Liébaut de Haute-Pierre de la donation à l'église de Saint-Dié par Agnès, femme de Thierri d'Herbéviller, de biens sis au Faing, relevant de lui en fief; Liébaut reconnaît en outre qu'il ne doit avoir à Saint-Dié aucun autre vassal que ceux qu'il a actuellement et promet d'observer l'accord établi par Arluyn de Leyr, et scellé par l'abbé d'Étival et par Sehier de Vacqueville, chanoine de Saint-Dié. Acte établi au nom et sous le sceau de Ferri [III], duc de Lorraine.

Support: Parchemin scellé sur simple queue d'un sceau de cire blanche dont il reste un fragment (A. Philippe, Inventaire des sceaux de la série G, no. 17).

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, G 249 (fonds du chapitre de Saint-Dié).

Édition antérieure: Publié dans Fr. de Riguet, Mémoires historiques et chronologiques pour... l'église de Saint-Diey en Lorraine, éd. A. Contal, Saint-Dié, 1932, p. 271

Verso: De l'aquest dou fiei do Fein (XIVe s.). Littera dou Fein (XIVe s.).

1 Je, Ferriz, dus de Lorregne et marchis, 2 faiz à savoir à touz \2 3 que mes amez et mes fealz sires Liebauz de Haute Pierre, establiz en ma pre\3sence, ai reconui par devant moi que teile aumoingne cum dame Agneiz, \4 fame signour Therri de Herbervileir que fu, ai faite à l'eglise de Seint \5 Dié, si com de ço que ele avoit à Feimg, qui est de son fié, ele est faite par \6 son crant et par son loz de cui fié ce muet. 4 Et se aucuns par aventure \7 se trahoit avant por debaittre la devant dite aumoingne por la raison de \8 ce que fust ses fiez, et vousist dire que ce ne fust mie fiez signor Liebaut \9 devant dit, 5 sires Liebauz devant diz ai promis par devant moi que il-le retan\10roit por son fié contre tous ceaus qui à droit en vouroient venir et que riens \11 i reclameroient por raison de fié en la dite aumoingne, que mes sires Liebaus devant \12 diz tient por son fié; 6 et en doit porter warantie et faire joïr la dite eglise \13 de Seint Dié si com de l'amoingne de son fié. 7 Aprés, est à savoir que li devant diz Liebauz ai [1] \14 recognui par devant moi que il ne puet ne ne doit retenir ne avoir à Seint Dié home \15 qui soit lor fatables, de cest jor en avant, fors soulemant celui qu'il i ai à jour d'ui. 8 Et ai \16 ancor promis à tenir à-la dite eglise la paix que fu faite par mon signor Arluyn de Laieiz, 9 \17 dont les lettres que de ce sont faites sont saelees des saelz l'abbei de Estivai et signor Sehier \18 de Waskeville, chenoinne de Seint Dié, que fu. 10 Et en tesmoignage de veritei, sont ces lettres \19 saelees de mon seel, 11 par la requeste signor Liebaut devant dit, 12 que furent faites l'an mil .CC. \20 .LX. et nuef, l'endemain des octaves de Pakes.
Notes de transcription
[1] Airépété par erreur au début de la l. 14.