Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0123

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0123

1268, avril

Type de document: charte: association

Objet: Association de l'abbesse et du couvent de Remiremont par Girart de Fontenoy, chevalier, sire de Pulligny, moyennant 90 livres de forts de Champagne, à la moitié de tous les biens et droits qu'il vient d'acheter à Eudes dit comte de Toul, sire de Fontenoy, au ban d'Oëlleville et de Juvaincourt. Acte établi au nom et sous le sceau de Ferri [III] duc de Lorraine.

Support: Parchemin scellé sur double queue d'un sceau rond de cire blanche dont la moitié subsiste (A. Philippe, Inventaire des sceaux de la série G, no. 15).

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, G 1112 (fonds du chapitre de Remiremont).

Verso: De la compangnie de Oilleyville et de Juvencourt (XVe s.).

1 Nos, Ferris, duz de Loherenne et marchis, 2 fasons savoir à tos ceos qui ces lettres verront et orront 3 que, cum mes sire \2 Girars de Fontenoy, chivaliers, sire de Puleigney, ait acheté à mon seynor Oedon, dit conte de Toul, seynor de \3 Fontenoy, en herietage, à tos jors, tot ce que cil Oedes avoit ou pouoit avoir ou ban d'Oyllevile et de Jevencort, 4 \4 en homes, en terres, en pres, en bois, en eawes, en tailles, en prises, en ban en seignorie, en justice et en totes atres \5 choses, 5 icil Girars, por ce establiz en nostre presance, ai reconeu qu'il ai acompaignié [1] en cest achet l'abbasse \6 et lo covunz de Remiremont por quatrevinz et deix lbr. de fors de Champaigne, des quez il a receu entier \7 paiemant, 6 et l'en ont fat li abbasse et li covunz devant dit son gré entieremant en boins deniers nombrez, \8 en tel meniere et par tel covenant que li abbasse et li covunz devant nommé doient panre à tos jors quitemant \9 et franchemant et avoir la moitié entieremant en totes les devant dites choses. 7 Et a promis li devant diz Girars \10 à l'abbasse et à covunz devant diz qu'il en bone foi lor aideré à deffandre et maintenir cest aquast envers \11 tos homes jusque à droit. 8 Et por ce que ce soit ferme chose et estable à toz jors avons nos, 9 par requeste à devant \12 dit Girart, 10 fat seeler ces presentes lettres de nostre seel, en tesmoignaige de verité. 11 Ce fu fat ou \13 mois d'avril, l'an de l'Incarnation Nostre Seygnor mil .CC. et .LX. et huit ans.
Notes de transcription
[1] Ainsi coupé: acompaignié; on peut également lire: acompaignie.