Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0061

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0061

1259, avril

Type de document: charte: vente

Objet: Vente à l'abbé et au couvent de Mureau par Guillaume de Pargny, chevalier, et Odierne, sa femme, de "meis", de prés et de terres [sis à Pargny-sous-Mureau ou aux environs] et abandon par les vendeurs de la contestation qui les opposait à l'abbaye au sujet de l'indivision de Cochin, de son frère, et des autres héritiers, le tout moyennant 9 livres de provenisiens forts. Acte établi au nom et sous le sceau d'Orri, doyen de chrétienté de Neufchâteau.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, XX H 97 (fonds de l'abbaye de Mureau).

Verso: Littera domini Willelmi de meseis de Pargné et IIIIor jugeribus terre et d'un bestans de Cochin (XIIIe-XIVe s.). Littera... de meset... de Chochin (XIVe s.).

1 Nos, Olris, doiens de la cristienté dor Nuef Chastel, 2 fasons conussant à touz 3 que mes sires Guillau\2mes, chevaliers, de Pargné, et dame Hodierne, sa-feme, estaubli en nostre presance, ont recognu qu'il ont \3 vendu à l'abbé et au convent de Mirualt les meses que sient dès la mason Heluy jusqu'au chemin \4 que vat de Liffoi à-Cossé; 4 et quanque il puent avoir de ci au ru, en pré et en terre; 5 et un meis qui \5 siet selon la mason Sarezin; 6 et duz jors de terre qui sient en la coste desoure la mason lou segnor \6 Gautier, chevalier, ou il avoit planté vigne; 7 et une ansange que siet selonc la terre lou segnor Arart \7 c'on dit À-Doré; 8 et un jornaul que Valance de Pargné soloit tenir dor davant dit segnor Guillau\8me, que siet selonc lou nuef molin que cil de Mirualt vuelent faire à Pargné; 9 et le bestans \9 que il clamoit de la parson Cochin et de sou frere et des autres hoirs 10  - por nuef livres de pru\10ven. fors qu'il ont receus entierement en monoie contee. 11 Et est à-savoir que dame Hodierne da\11vant dite at jurié en nostre presance qu'ille, por rason de doare ne por aucune autre rason, ne \12 reclamerat ne-ne ferat autre reclamer por li en ces chozes davant dites. 12 Et ce-il avenoit par \13 aventure que ce li davans dis Guillaumes ou dame Hodierne, sa feme, alessent encontre ces coven\14nances desus devisees, nos les escomenieriens et feriens denuncier por escomeniez, à-la requeste des da\15vant dis abbé et convent de Mirualt; 13 et de-ce si sont il mis en nostre juridicion que nos les \16 escomenieriens et feriens denuncier por escomeniés, ensi com il est desus devisé. 14 Et por ce que ce soit ferme \17 choze et estauble avons nos saelees ces presentes lettres de nostre sael, 15 à la requeste de desus dis segnor \18 Guillaume et dame Hodierne, sa feme. 16 Ce fu fait l'an que li miliares corroit par mil \19 et duz cens et cinquante nuef ans, en mois d'avril.