Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0057

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0057

1258, septembre

Type de document: charte: vente

Objet: Vente à l'abbé et au couvent de Mureau, par Aalis, femme de Jacquet, écuyer, fils de Poinçon "dou Meis", avec l'accord de son mari, moyennant 40 livres de provenisiens forts, de tout ce qu'elle possédait en la ville et au finage de Pargny-sous-Mureau en raison du douaire que lui avait constitué son premier mari, Geoffroi, fils d'Aubri d'Arches. Acte établi au nom et sous le sceau de Gui, évêque de Langres.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, XX H 97 (fonds de l'abbaye de Mureau).

Verso: Littera de doairio Aaliz de Pargnei (XIIIe s.). Littera de doario Aliz de Pargney (XIIIe-XIVe s.). VIIa. Littera d'Arches (XIVe s.).

1 Nos, Guiz, par la grace de Deu evesques de Langres, 2 faisons conoissant à touz ceaus qui ces lettres verront et orront 3 que Aalis, fem\2me à Jaquet, l'escuier, fil seignor Poinçon dou Meis, establie en nostre presence, a reconeu que ele, par le lox et par le creante \3 de Jaquet, son mari davant dit, a vendu por quarante livres de provenisiens forz, des quex ele a receu paiement entierement, \4 à l'abé et au couvent de l'esglise de Meruaut, tout ce qu'ele tenoit et pouoit tenir et devoit en la-vile de Pargnei desouz Miruaut \5 et or finaige de cele meesme vile, 4 por raison dou doaire qu'ele tenoit de par Jofroi, lou fil mon seignor Aubri d'Arches, qui fu mariz \6 à la davant dite Aalis. 5 Et a promis icele Aalis par son sairement, et Jaquet, ses mariz, ausiment que il garantiront la davant dite \7 vendue envers [1] toutes genz à-l'abé et au couvent de Miruaut davant nommez, 6 et que il dès or en-avant ne reclameront ne \8 feront reclamer par lor ne par autrui la davant dite vendue por raison de doaire ne por autre raison; 7 et ont renoncié à \9 toutes les choses qui lor porroient aidier à-reclamer la-dite vendue et grever à-l'abé et au couvent davant nommez; 8 et ont \10 juré en nostre presence à-tenir fermement toutes les choses davant nommees. 9 Et se sont otroié et consenti Jaquez et Aalis, \11 sa feme, davant dit que se-il aloient ne faisoient aler contre la dite vendue ne par lor ne par autrui, nos les esconmenie\12riens et feriens denuncier por escommeniez par nostre eveschié, à la requeste l'abé et lou couvent de Mirouaut davant \13 nommé. 10 Et por ce que ce soit ferme chose et estable, nos avons seelees ces presentes lettres de nostre seel, en tesmoignaige \14 de verité, 11 à la requeste de Jaquet et d'aalis, sa femme, davant nommez. 12 Ce fu fait et doné en l'an que li miliaires corroit par \15 mil et dous-cenz et cinquante et euit anz, en mois de septembre.
Notes de transcription
[1] Ainsi coupé: envers.