Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0052

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0052

1257, août

Type de document: charte: sentence d'arbitrage

Objet: Sentence d'arbitrage d'Hugues, abbé de Flabémont, rendu avec l'accord d'Aubert, sire de Darney, partageant par moitié entre Girardel de Senonges et le prieuré de Relanges les terrages levés vers Senonges[a], à partir des bornes placées "as Hones que sunt as Fontainnes de desus Senonges", et accordant à Girardel le droit de percevoir 1 denier toulois par fauchée de pré sur les hommes du prieuré fauchant dans le périmètre délimité.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, VIII H 51 (fonds du prieuré de Relanges).

Verso: Escort entre le priour d'une part, et Girardel, Gienin et Viart, cez enfans, d'autre, de terretoires de Senonges et de Dombaale (XIVe s.).

1 Nos, Hugues, par la-pacience de Deu abbes de Flabuemont, de l'ordre de Preimoustrei, en-l'evechié de Toul, 2 faisons connoisant \2 à-tous ces qui ces letres varront et orront 3 que, cun descors fust entre frere Estene, qui à-celui jor estoit prious de Re\3langes, et les freres d'icelui leu qui sunt de l'ordre de Cliney d'une part, et Girardel de Senonges et Jenin et Wiart, ces anfans, \4 et tous ces atres hoirs d'atre part, 4 sor le bestans des terretoires de Senonges et de Donbaille, en-la-precence mon signor Abert \5, signor de Darnei, par son lous et par son grei, et par lou lous et par lou grei et par l'acort des dites parties, 5 mise en-fut faite sor nos, \6 qui à-celui jor estiens abbes de Flabuemont, d'emquester la veritei des dis terretoires desus nomeis, por dire droit ou acort \7 por tous jors mais à-tenir entre les dites parties desus nomees. 6 Nos, Hugues, abbes de Flabuemont, par lou cunsoil mon \8 signor de Darnei davant dit et d'atres prodomes, quant nos aümes la veritei enquestree en bone foi et laiaumant, avons \9 dit nostre dit, par pais faisant entres dittes parties desus nomees, 7 que li-dis Gerardeis et sui hoir doient avoir la moitié des-terreges \10 de terres que sunt par devers Senonges, dès les bonne en-amont que furent mises as Hones que sunt [1] as Fontainnes de desus \11 Senonges, et li maisons et li signor de Relanges l'autre. 8 Et doit avoir li dis Gerardeis et sui hoir, de chascune faucie de-prei \12 que li home dou priorei de Relanges ont et feront dedans ces dites bones, chascun an, à-tous jors mais, un tolois \13 nuef, lou jor de fest saint Piere à-randre qui est aprés la fest saint Jehan; 9 et ce il ne les randoient, li-dis Gerardeis et sui hoir \14 se tenroient par droit as dis preis et si en-feroient lour volaintei. 10 En tesmoignage de ceste chose avons nos saelees \15 ces precentes letres de nostre sael. Et totes ces choses fermemant à-tenir à-tous jors mais ont jurié sus Sains, par devant \16 nos et devant le-dit signor Auber de Darnei, li dit Gerardeis et sui hoir, por eus et por ces atres hoirs qui sunt, que sunt aprés \17 eus à-venir. 11 Ce-fut fait et acordei quant li-miliares coroit par mil et dous cens et .LVII. ans, en mois d'aout.
Notes de fiche
[a] La rédaction de l'acte est ambiguë. On peut comprendre, comme nous l'avons fait dans l'analyse, qu'il s'agit d'un territoire délimité par des bornes et qui est partagé entres les parties, ou d'un territoire défini sommairement par sa position (devers Senonges) et divisé en deux parts que délimitent des bornes.

Notes de transcription
[1] Après quele scribe avait d'abord écrit furent; le mot a été barré et remplacé par sunt.