Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0041

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0041

1256, 23 mai

Type de document: charte: abandon de droits

Objet: Abandon au profit de l'abbé et du couvent de Mureau par Érart de Pargny, chevalier, et par Geoffroi, son frère, de leurs droits sur les hoirs de Demenget Croset, de Pargny-sous-Mureau, qui conservent les biens tenus de Gautier, père d'Érart et de Geoffroi; les deux frères renoncent en outre à leurs prétentions sur un étang et sur le champ et le pré contigus, et s'engagent à remettre aux religieux, avant la Saint-Rémi, un acte de confirmation du sire de Bourlémont. Acte établi au nom et sous le sceau de Sébile, dame de Bourlémont.

Support: Parchemin jadis scellé sur simple queue.

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, XX H 97 (fonds de l'abbaye de Mureau).

Verso: Littere domine de Borlenmont de aquitatione heredum de Crozet, de Pargnei et de Novo forno [sic] (XIIIe-XIVe s.). ... de Crozet, de Parnei et de Novocastro (XIVe s.).

1 Je, Sebile, dame de Bollemont, 2 fas à-savoir à-toz 3 que mes sires Erars, chevaliers, de Pargnei, et Joffrois, ces freres, establi en ma presence, ont doné \2 en asmogne et aquité perpetuelment à l'abbei et à convant de Morualt tot ce qu'il avoient out devoient avoir en toz les oirs \3 Demenget Croset, de Pargnei; 4 et li-dit hoir doient remenoir vestu et tenant de totes les tenors qu'il tenoient de par lou \4 signour Gautier et ces filz, c'est à-savoir de par les davant diz mon signour Erart et Joffroi, par tel rante com il en doient pai\5er et soloient. 5 Et si ont ansi aquitei li davant dit Erars et Joffrois lou bestans qu'il clamoient de l'estanc et dou prei et dou \6 champ qui sunt desoz. 6 Et si doien renvoier dedans la Sent Remei qui vient à l'abbei et à covan de Moruaut les letres \7 mon signor de Bollemont, saelees de son sael, dou loz de ceste aquitance. 7 Et por ce que ce soit ferme chose, je, Sebile, dame \8 de Bollemont davant dite, ai fait saeler ces presentes letres de mon seel, en tesmoignaige de veritei. 8 Ce fut fait \9 l'an que li miliaires corroit par mil et .CC. et cincquant sex ans, lou mardi davant l'assension.