Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0025

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0025

1253, août

Type de document: charte: notification de bail

Objet: Notification par Adeline, abbesse, et le couvent de l'Étanche du bail à cens consenti à leur abbaye par Thomasse, secrète de Remiremont (no. 24). Acte passé sous les sceaux de l'abbesse de l'Étanche et du doyen de chrétienté de [Châtenois][a].

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue.

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, XXXVII H 58 (fonds de l'abbaye de l'Étanche).

Verso: De la secrate de Remerimont (XIVe s.). Pour Barville (XVe s.).

1 Nos, Adeline, par la grace de Deu abbasse de l'astainche [1], et li covens de cel meimes leu, 2 faisons savoir \2 à tos ceos qui ces lettres verront et orront 3 que ma damme Thomasce, secraste de Remerimont, nos a laissié \3 perpetuement, par lo loz et par lo crante de l'abasse de Remerimont et dou chapitre, quanqu-ele [2] avoit de part \4 sa secrastie en l'eglise de Barvile as dous pars des gros demes et des menuz, en terres et en pres et \5 en totes autres choses qui apartiennent à fié de la devant dite eglise, 4 por sexante et quinze sols de tolois \6 à paier chascun an à Remerimont, lo jor de feste saint Nicholas en Avent. 5 Et si nos, par aventure, ne li \7 aviens paié josque à la Purification à plus tart, nos li paeriens d'enqui [3] en avant la devant dite \8 somme doble; 6 et si nos, par aventure, ne li aviens paié la devant dite somme doble dedens l'an, ele porroit \9 panre et saisir de sa prope auctoritei, nes si nos lo contrediens, la possession de totes les choses devant \10 dites, 7 ne nos n'en porriens rien reclamer, et se li seriens tenues à paier avuec tot ce la devant dite \11 somme doble. 8 Aprés, nos deiens recivre la devant dite secraste et sa bone compaigniee une fois en l'an en \12 la devant dite Barvile ou en nostre abaie, et habergier honorablement. 9 Et c'est à savoir que les abbasses \13 qui seront novelement institutes en l'abaie de l'astainche [4] seront tenues à repanre à Remerimont, de lei \14 et de celes qui seront secrastes aprés lei, totes ces devant dites choses dedens l'an qu'eles seront con\15fermees, senz nul relevement et senz nul doble paier. 10 Et ele nos a donei pooir de presenter persone bone \16 et discrete a la devant dite eglise de Barvile quant ele vaqueré. 11 Et en tesmoignaige de ces choses a\17vons nos seelei ces presentes letres de nostre seel et dou seel lou deien de la cristientei dou leu. 12 Ce fu \18 fait l'an que li miliares corroit par mil et dous cenz et cinquante trois ans, ou mois d'aoust.
Notes de fiche
[a] Le rédacteur de l'acte a seulement indiqué "dou leu". Barville dépend du doyenné de Châtenois (arr. de Neufchâteau), et il est naturel de supposer que c'est le doyen de Châtenois qui est intervenu. On ne peut cependant exclure absolument l'idée que le scribe ait entendu désigner le doyen de Remiremont, ou celui de Neufchâteau dont dépend l'Étanche. Les deux actes sont de la même main et ont été écrits au même endroit.

Notes de transcription
[1] Ainsi coupé: lastainche.
[2] Ainsi coupé: quanquele.
[3] Ainsi coupé: denqui.
[4] Ainsi coupé: lastainche.