Accueil>Les corpus textuels>Charte ChV0012

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes des Vosges (chV)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean Lanher / David A. Trotter

ChV0012

1247, 25 juin

Type de document: charte: donation de maison

Objet: Donation avec réserve d'usufruit à l'abbaye de l'Étanche par Guillemet le Cahorsin et Berte, sa femme, d'une maison sise rue de "Chatehan", à Neufchâteau, d'une "charrée" de foin à prendre dans les prés de Coussey et d'un journal de terre à Noncourt, l'abbaye devant entrer en jouissance de la moitié de ces biens dès le décès de l'un des époux et s'engageant, si ceux-ci en font la demande, à les recevoir à l'abbaye et à leur fournir la subsistance. Acte établi au nom de Hues de "Lengle", maire, et des jurés de Neufchâteau, et scellé du sceau de la commune.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives départementales des Vosges, XXXVII H 78 (fonds de l'abbaye de l'Étanche).

Verso: Dou Nuefchasteil (XIVe s.). D'une maison en la rue Tehan, d'un prey on ban de Couxey et de sept jours de terre on ban de Nocourt (XVe s.).

1 Nos, Hues de Lengle, maires de la commune dor Nuef Chastel, et li juré, 2 faisonz conoissant à-toz cels qui ses leitres verront et oiront \2 3 que Williermés li Caorsins et Berte, sa femme, ont reconui davant nos et en nostre presance qu'il ont donei et otroié por Deu et en \3 aumosne, à-la-maison de l'Estenche, lor maison qu'il ont au Nuef Chastel, qui siet en la rue de Chatehan, aprés la maison les Joivres, \4 et une charree [1] de foinc qui siet en pres de Coxei, et un jor de terre qui siet en finage d'Onocort, 4 en-tel maniere que, \5 li quels qui davant morroit, que li maisonz de l'Estenche panroit et avroit la moitié de la-maison davant nommee et dor moble et \6 dor prei et de la terre c'on porroit trover par confession. 5 Et est à-savoir que se li quels qui demorroit se marioit, hoirs qu'il eust ne \7 porroit heriter ne rien reclaimer en la davant dite maison ne en prei ne en la-terre. 6 Et se li davant diz Willermés ne Berte, sa femme, \8 voloient antrer en la maison de l'Estenche, li pains lor seroit aparilliez. 7 Et aprés est à-savoir qu'il ne la puelent vandre nen engaigier \9 ne despandre. 8 En tesmoingnage de ceste chose avons nos ses presantes lettres saelees [2] dor sael de nostre commune dor Nuef Chastel, 9 par \10 lo loux et par la requeste dor davant dit Willermet et de Berte, sa femme. 10 Ce fu fait l'an que li miliaires corroit par mil et douz \11 cenz et quarante et sept anz, en mois de jugnet, lou demain de feste saint Johan Baptiste.
Notes de transcription
[1] Les deux esont pointés.
[2] Les deux esont pointés.