Accueil>Les corpus textuels>Charte docAin005

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docAin (docAin)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

docAin005

1294-1323

Type de document: Terrier

Objet: Terrier de la sirerie de Bâgé

Support: Original

Lieu de conservation: Archives de la Côte-d’Or; Chambre des Comptes de Bourgogne, B 570

1 Apud Anires.
2  Martins Tavanaz est homz talliablos mon seignor, et tient de sey .iiij. meyterés de terra et .j. meytera de bos et lo pra de .iiij. charrés de fein. Item, la syseyma partie d una benna en Sonnan. Item, la quarta partie en .ij. seis à peschier, en les Ayies. Item, la syseyma partie d une seis en l ivoiglli à peschier. Item, la syseyma partie de la [pe]cheri d una riveri vers les Motauz. Per les quaz choses il deit mon seignor la talli, les corves et la taschi de .ij. meyterés et .iiij. copés de la dita terra et .iiij. s. et .xj. d. par. et la quarta partie d una copa de froment de renta. Et deit chascuns fues .j. gelina. Item, tint del seignor de Monbelet .ij. copés de terra à .vj. d. par. de renta. Item, tint de cel mesmo seignor de Monbelet en atro lue .j. copa de terra à .vj. d. et .j. pogeysi parisis de renta; et sunt el dit tinement ses maysons. Item, tint de la dama de la Sala lo pra d una charra de fein à .xij. d. par. et .j. gelina de renta. Item, tint de mon seignor Hugon de Felinz, chevalier, lo pra de dimé charra de fein, à .iiij. d. par. de renta; et a mes sire man morta.
3 Guillermez del Port est homz talliablos mon seignor et tient de sey .iiij. meyterés de terra et .j. meytera de bos et lo pra de .iij. charrés de fein. Item, la syseyma partie d una benne en Sonnan. Item la quarte partie en .ij. seis à peschier, en les Ayies. Item, la syseyme partie d une seis en l ivoilli à peschier. Item, la tierce partie d une riveri josta lo neyvro als Giroudeis; les quaz choses il deit mon seignor la talli, les corvés et la tachi de .iij. meyterés de la dita terra et la quarta partie d une copa de froment et .v. s. et .viij. d. par. de renta. Et deit chascuns fues .j. gelina. Item, tint de monseignor Hugon de Felinz, chevalier, lo pra de dimé charra de fein, à .iiij. d. par. de renta. Item, tint del priour de Sancia, lo quart d una charra de fein. Item, tint del seignor de Monbelet .j. copa de terra à .vj. d. et .j. pogeysi parisis de renta. Item, tint de la dama de la Sale .j. copa de terra à la tierci partie d une copa de froment de renta; et a messire man morta.
4 Guillermez Landris est tenementiers mon seignor et Johanneta, sa suer, et tignont de luy une copa de terra et lo pré de dimé charra de fein, les quaz il deyvunt mon seignor la tachi de la dita terra et les corvés et .vj. s. et .x. d. par. de renta; et deyvunt la compleinti mon seignor, quar il l a fait general. Item, tint de mon seignor, sa mullier, lo pra de dimé charra de fein à .ij. d. par. de renta mon seignor. Item, tint de mon seignor .iiij. copés de terra que li furunt abergiés çay en ariers lo nom de mon seignor monseignor Guillermo de Seint Cire, chevalier, chastelan çay en ariers de la Riveri; les quaz quatre copés de terre eront avenues et eschaytes rayson de man morte; et deit mon seignor la tachi de la dite terre et les corvés et .j. gelina lo fue; et tint les dites .iiij. copés de terra as autres usages et contumes anciannes à rendre monseignor. Item, tigniont de Johan de Felinz .iij. copés de terra à .xv. d. par. de renta. Item, tigniont de monseignor Hugon de Felinz et monseignor Mayel Rebutin, lo pré d une charra de fein à .j. d. par. et .j. pogeysi de rente; et deit chaseuns fues .j. gelina monseignor.
5 Johannez li Blans est homz talliablos mon seignor, et tint de sey .ij. meyterés et .v. copés et dime copa de terra et lo pra d una et dimé charra de fein. Item, una pecheri joste la riveri de Sonnan; et part à la pecheri Johan Lopin. Item, la meytie d une benne en la riveri de Sonnan. Per les quaz choses il deit la talli et les corvés et la tachi en .ij. meyterés et .iij. copés de la dita terra et .xxiij. den. et obola par. de renta. Item, tint de Johan de fiuz(?) lo plaustro el qual est assisa sa maysous à .ij. d. par. de renta. Et deit chaseuns fues .j. gelina monseignor; et a messire man morte.
6 Johanneta, qui fut mulliers Johan Dentu, est talliablos mon seignor, et tient de sey, tant sey quant sos effanz, .vij. copés de terre et lo pré de dimé charra de fein et una partie de pescheri joste la riveri de Sonnan; les quaz elle deit monseignor la talli, les corvés et la tachi de la dite terre et .x. den, par. de rente. Et deit chascuns fues .j. gelina. Item, tint de la mullier çay en arieres Estevenin del Bos .j. copa de terra à .iij. den. par. de rente; et a messire man morte.
7 Guillermez li serjanz, d Anires, est homz talliablos mon seignor, et tient de sey, sa mullier, .ix. copés de terre et dimé charra de fein et sa mayson; les quaz il deit monseignor la talli, les corvés et .xij. d. par. et .j. d. vien. de rente et .j. gelina son fue. Item tient del seignor de Monbelet un po de terre à obola par. de rente. Item, tient de mon seignor Mayel Rebutin, chevalier, la quarte partie d une charra de fein à .j. d. par. de rente. Item, tint de mon seignor de la Sala .ij. copés de terre houtra Sonua, à .iij. d. par. de rente; et a messire man morte.
8 Perronez li peletiers est homz talliablos monseignor, et tint de sey .vj. meyterés .v. copés de terre et lo p de .iiij. charrés de fein et .ij. seis, en Huesa, à peschier. Item, une partie de pescheri en les Ayes. Item, une petite pecheri en la riveri de Sonnan. Item, sa mayson et lo plaustro et lo curtil hou li maysons est assisa. Per les quaz choses il deit à mon seignor la talli, les corvés et .vij. s. et .x. d. de rente; et chascuns fues .j. gelina; et a mes sire man morte.
9 Johanneta qui fut filli Guionet de Morellion est talliabla mon seignor, et tint de sey .v. copés de terre [et] lo quart d une charra de fein, de quey elle deit mon seignor la talli, les corvés et la tachi de la dite terre et .vj. d. par. de rente et .j. gelina lo fue. Item, tient de mon seignor Hugon de Felinz, chevalier, lo quart d une charra de fein à .j. d. par. de rente. Item, tint del priour de Laysia lo plaustro el qual est assise sa maysons à .j. s. vien. de renta; et a messire man morte.
10 Perronins del Port, Johannez et Esteveneta, si fraro, sunt homent talliablo mon seignor, et de sey tigniont .j. meitera de terre et lo pré d une charra de fein; les quaz choses il deyvunt mon seignor la talli, les corvés et la tachi en .iij. de terre et .xiij. d. par. et .j. d. vien. de renta; et deit chascuns fues .j. gelina. Item, tigniont de mon seignor Hugon de Felinz, chevalier, .ij. copés de terre hou sunt assises lour maysons, à .x. d. et .j. pogeysi par. de rente. Item, tigniont del seignor de Monbelet houtra Sonna .j. copa de terre à .vj. d. par. de rente; et a mes sire man morte.
11 Perronez et Johanz fil al Pin sunt homent talliablo mon seignor, et tigniont de sey, lour mulliers, .xvj. copés de terre et lo pra d une charra de fein; de quey il deivunt mon seignor la talli, les corvés et la taschi de la dite terre et .xiij. d. par. de rente, et chascuns fues .j. gelina. Item, tigniont assi lours mulliers del seignor de Monbelet .ij. copés de terre à .viij. d. par. de renta; et a mes sire man morte et tote juridicion sure houz, aute et basse, comme il lo confessunt estre veir lour sayrement.
12 …ardus Atranz est homs talliablos mon seignor, et tint de sey .xij. copés de terre en Neyvros et es chans David .ij. bocheres de pescheri en Husa, à talli et à la taschi de la dita terra. Item, tint sa mullier. .vij. copés de terre à .vj. d. par. de renta. Item, tint de monseignor à talli .ix. copés de terre à .xij. d. par. de renta. Item, lo pra de .xiij. charrés de fein à .xvj. s. par. de renta. Item, tint de l igleysi de Seint Pirro de Mascon .iij. copés de terra à .vij. d. par. de rente; et deit mon seignor .j. gelina lo fue. Et a mes sire man mortan et tote juridicion, aute et basse.
13 Johanz, flouz Andrier Robelet, est homz talliablos mon seignor, et tint de sey .j. meytera de terra et lo pra d une charra de fein et .j. sey à peschier vers lo molar d Ousa et una partie d une riveri joste Sonnan. De les quaz choses il deit la talli, la corva et .j. gelina son fue et la taschi en .iiij. copés de la dite terre et .xix. d. par. et .j. d. de renta. Et a mes sire man mortan et tote juridicion, aute et basse, issi com il lo confesse son sayrement.
14 Marieta, filli Perretan del Port, est talliabla mon seignor, et tient de sey .j. meytera de terra et lo pra de dimé charra de fein; les quaz illi deit mon seignor [la] talli, les corvés et .j. gelina son fue et .x. d. par. et .j. d. vien. de renta. Item, tint del seignor de Monbelet dimé copa de terra à .j. d. de servis. Item, tint de mon seignor Hugon de Felinz, chevalier, à .vij. d. et ob. par. Et a mes sire man morte.
15 Johannez, fiouz Margaron, est tenementiers mon seignor, et tint de sey en divers lues .x. copés de terre. Item, lo huytein d une benne en Sonnan. Item, une partie en .j. seis à peschier, en les Ayies Berart; les quaz choses il deit monseignor les corvés et .j. gelina lo fue et la taschi en .v. copés de la dita terra et .v. d. par. de renta et man morte les choses desus dites, et tote juridicion, aute et basse, ensi comme il lo confesse son sayrement.
16 Martins Berthelonz est tenementiers mon seignor, et tient de celuy .v. meyterés de terra et .ij. copés et dimé et lo pra d une charra de fein et lo quart d autra; les quaz choses, il deit mon seignor la taschi de .x. copés et dimé de la dita terra et .ij. s. et .iij. d. et ob. par. de renta et les corvés; et chascuns fues .j. gelina. Et a mes sire en celuy man morte et tote juridicion, aute et basse, ensi comme il lo confesse son sayrement.
17 Hugues Tartaris est tenementiers mon seignor, Johannez et Estevenins, si nevour; et tigniont de sey .iiij. copés et dimé de terra et .j. andein de pra; les quaz il deyvunt mon seignor la taschi de .ij. copés de la dite terre, la corva et .v. d. par. de renta et .j. gelina lo fue. Et à mes sure (corr. sire) sus houz man morte et tote juridicion, aute et basse, ensi com li diz Hugues lo confesse son sayrement. Item, tint li diz Hugues de mon seignor .j. copa de terra outra Sonnan à .iij. parties d une cope de froment de rente.
18 Guillermez Girouz est tenementiers mon seignor, et tint de sey .v. copés de terre et lo pra d una charra de fein, les quaz il deit monseignor la tachi de la dite terre et .iij. d. et ob. par. de renta, la corva et .j. gelina lo fue. Et a mes sire el dit Guillermet man morte, ensi comme il lo confesse son sayrement, et tote juridicion, aute et basse.
19 Estivenz Bochus est tenementiers mon seignor, et tient de sey .viij. copés de terra et la quarta partie d une charra de fein; les quaz il deit mon seignor la taschi de .ij. copés et dimé de la dite terra, et deit la corva et .j. gelina lo fue. Et a mes sire man morta et tote juridicion aute et basse.
20  Lorenz Crestinons est tenementiers mon seignor, et tint de sey .ij. meyterés de terra et lo pra d une charra de fein et .j. partie de pecheri josta la riveri de Sonnam. Item, une partie en .j. seys es Ayies; les quaz choses il deit mon seignor la taschi d une meytera de la dite terra et .x. d. par. de rente et les corvés et .j. gelina lo fue. Et a mes sire man morte et tote juridicion, alta [sic] et basse, les choses desus dites.
21 Guillermez Chambardaz est homz mon seignor, et tint de sey .viij. meyterés de terra et de bos et lo pra de .v. charrés de fein et la quarta partie d une benne en Sonnan et una partie de pecheri josta la riveri de Sonnan et la meytia de .ij. seis à peschier, en les Ayies, vers la Frayti, et sa mayson; les quez choses il deit la talli à misericordi, la taschi de .ij. meyterés de terra desus dita, les corvés et .j. gelina lo fue et .v. s. et .x. d. parisis de renta et man morte.
22 Johanz Tavanaz est homz mon seignor, et tint de sey .iiij. copés de terra talliabla à .iiij. d. parisis de renta. Item, tint de mon seignor .viij. copés de terra et lo pra d une charra de fein et .j. pescheri josta la riveri de Sonnan; les quez choses, il deit monseignor la tachi de les .viij. copés de terre, les corvés et .j. gelina lo fue et .vij. d. par. de renta et man morte et tote juridicion, aute et basse, per sa confession.
23 Johannez Crestinons et Johanz sos frare, Martina et Marions, lours serours, tignont de mon seignor .x. copés de terre et lo pra d une charra de fein et .ij. andenz de pra et una petite partie de pescheri joste la riveri de Sonan et la quarte partie en .j. seis à peschier es Ayies; les quez choses il deyvunt mon seignor la taschi de la dite terre, les corvés et .xiiij. d. parisis de renta et .j. gelina lo fue et man morte et tote juridicion, aute et basse.
24 Martins Crestinons tint de mon seignor .j. copa de terre et lo pra de dimé charra de fein, et .j. petite partie de pescheri josta la rive de Sonnan, et une petite partie de pescheri vers les Ayies. Item, tint Martinan, si serour, lo pra de dimé charra de fein; les quez choses il deit mon seignor la tachi de la dita copa de terra, les corvés et .j. gelina lo fue et .ij. d. et obola par. de rente. Et li dita Martina deit .j. d, et obola par. de renta la confession del dit Martin. Et deyvunt man morta et tote juridicion, aute et basse.
25 Vincenz Atranz tint de mon seignor, Perronetan, sa mullier, .iij. copés et lo pra talliablo de la quarta partie d une charra de fein; les quaz il deit la tachi de .ij. copés de la dita terra. Item, tint de mon seignor .ij. meyterés et .ij. copés et dimé de terra et la quinta partie de .j. charra de fein et .j. seis à peschier en Huesa; per les quaz choses, il deit mon seignor la tachi de .x. copés de la dita terra, les corvés et .j. gelina lo fue et .xxxj. d. et obola parisis de rente et man morte ettote juridicion aute et basse; la confession del dit Vincent.
26 Goyfons et Marieta, sa suers, tignont de mon seignor .vij. copés et dimé de terra et lo pra d une charra de fein et une partie de pecheri es Ayies; et deit la taschi de .v. copés et dimé de la dite terra, les corvés et .j. gelina lo fue et dimé copa de froment et .vj. d. parisis de rente et man morte et tote juridicion, aute et basse; la confession del dit Goyfon.
27 Estevene, filli Andrier Robelet, tint de mon seignor .vij. copés de terra, tant sey quant sos effanz, lo tiers d une charra de fein et lo quart avoy lo siseymo en .j. sey, en les Ayies, à peschier; les quez choses illi deit mon seignor la taschi de la dite terre, les corvés et .j. gelina lo fue et .iiij. d. et obola par. de renta et .ij. d. vienneis de renta et man morta et tote juridicion, aute et basse; la confession de la dite Estevene.
28 Estivenz Atranz et Perronins Atranz, sos frare, tignont de mon seignor .ij. meyterés et .j. copa de terra et lo pra d une charra de fein; les quaz il deyvunt la taschi de les .ij. dites meyterés, les corvés et .j. gelina lo fue et .xix. d. par. de rente et man morte. (Non est totum expeditum. )
29 Johanneta, mullier Johan Berthelon, tint .ij. copés de terra et lo pra d une charra de fein; les quaz illi deit mon seignor la taschi de la dita terra, les corvés et .j. gelina lo fue et .vij. d. par. et .ij. d. vienneis de renta, man morte et tote juridicion, aute et basse; sa confession.
30 Guillermez, flouz Guillermet al Perrenaut, est homz talliablos mon seignor, et tint de sey Johannetan, sa mullier, .iiij. copés de terre et lo pré d une charré de fein et lo tiers d une benne en Sonnan; les quez choses il deit mon seignor la talli, à la misericordi de mon seignor, et la taschi de la dite terre, les corvés et .j. gelina lo fue et .iiij. d. et obola par. et .j. d. vien. de rente et man morte et tote juridicion, aute et basse. 31  Apud Hurignie.
32 Martins Garbilliaz et Achardez, sos frare, sunt homent mon seignor, et tigniont de sey et Joffreis, lour nis, lo pra d une charra de fein en la prayerie d Anires, en lo Mugno, à .iiij. d. par. de rente. 33 Apud Sanctum Johanem lo Pruecho.
34 Guieta, mulliers Perronet lo Marion de Seint Johan, est borgeise mon seignor, et tint de sey en la prayeri d Ennès lo pré d une charra de fein à .iiij. d. par. de rente.
35 Martins li Gentiz de Seint Johan est homz mon seignor, et tint de sey .j. copa de terre et lo pré d une charra de fein, en la praerie d Ennes, à .iiij. d. et obola par. de rente. Item, tint Johanz de la Cruiz, filliastre del dit Martin, per la confession de celuy Martin, lo pra qui tint lo quart d une charra de fein, en la praieri d Ennes, à .ij. d. vien. de rente mon seignor. Item, tint li diz Martins, sa mullier, de mon seignor, lo pra d une charra de fein à .iij. d. par. de rente.
36 Aymonez de la Cruis est homz mon seignor, et tint de sey, tant per sey quant sa mullier, .v. copés de terra et lo pra de .iiij. charrés et dimé de fein, en la prayeri d Ennès, à .iij. copes de froment et .xx. d. par. rente.
37 Poncez de la Cruis tint de mon seignor lo pra de ii charréz de fein, en la prayeri d Ennes, à .vj. d. par. de renta, ensi comme Aymonez de la Cruis, sos frare, lo confesse son sayrement.
38 Girerda filli Martin de la Cruis est borgeise mon seignor, et tint de sey .j. copa de terra à taschi et lo pra d une charra de fein, à .iiij. de par. de rente.
39 Johanz li aniers de Seint Johan est homz mon seignor, et tint de sey lo pré d une charra de fein, en la prayerie d Ennès, à .ij. d. par. de rente.
40 Hugueta, filli al Chanoyno, est borgeise monseignor, et tint de sey .ij. copés de terre et lo pré d une charra de fein en la prayeri d Ennes, à .ix. d. par. de rente.
41 Thomas, fiouz Martin al Bertholomier, est homz mon seignor et Berners, sos frare; et tignont de sey .iij. copès de terre et lo pré qui tient les .iij. pars d une charré de fein, en la prayeri d Ennès, à les .iij. pars d une cope de froment et .xi.. d. et .iij. pog. de rente. Item, tint li diz Thomas Perrenetan, sa mullier, filli dit Yvert d Ennès, .iiij. copés de terre et lo pré de dimi charré de fein, à .iiij. d. par. de rente.
42 Bertholomiers Bachous est homs mon seignor et tint de sey lo pré d une charra de fein, en la prayeri d Ennès, à .iij. d. par. de rente; li quaz ps est del mas Chivilliart talliablo mon seignor.
43 Johanz li Bertholomier de Seint Johan, deffallianz, tint de mon seignor le pré de dimé charra de fein à .ij. d. par. de renta, la confession Martinan sa mullier.
44 Estivenz Vurpilliaz est homz mon seignor et tint de sey .ix. copés de terre outra Sonnan et lo pra de dimé charra de fein, en la prayeri d Anires, à .v. d. et obola, par. de renta.
45 Johanneta, filli Poncet à la Tissiri, est borgeise mon seignor et tint de sey, outra Sonnan, .ij. copés de terre et lo pra de .ij. charrés de fein, en la prayeri d Ennès, à .vj. d. par. de rente.
46 Li Chers quotiers est homz mon seignor et tint de sey outra Sonna .j. verchiri de terra qui tient aviron .iij. copés de terra et lo pra de dimé charra de fein, en la prayeri de Luage, à [1] et .x. d. et obola par. de renta. Item, lo pra d une charra de fein assis en li voilli (lire l ivoilli? ) et es Neyvros, à .j. d. par. de renta.
47 Messire Guis de Germola, chevalier, tint de mon seignor, com dit celuy Johanz li Bertholomiers de Senicie, lo pra de .ij. charrés de fein qui est assis en Luaysse, à .xij. d. par. de renta à mon seignor. 48  Apud Matisconem.
49 Perronez de Tornuez, citiens de Mascon, tient de mon seignor lo pra de dimé charra de fein, en la prayeri de Replunge, à .vj. d. par. de rente.
50 Guillermeta qui fust mulliers Andrier d Espeyssi, deffallianz, tint de mon seignor, sos effanz, en la prayeri de Replunge, joste les teyses des chanoynes de Mascon, lo pré de ix charrés de fein à .v. s. par. de renta, assi com Perronez de Tornuez, pares de la dita Guillermeta, l a confessé son sayrement.
51 Perraz de Dijon, citiens de Mascon, tint de mon seignor lo pra de .vj. charrés de fein, en la prayeri de Seint Lorent de Mascon, à .vj. d. par. de renta.
52 Guionez Perraz de Mascon tint de mon seignor une mange de bos et los neyvros qui tochont à la dita mange de bos et les ps assis joste la dite mange de bos, joste les lyes l esveque de Mascon sus Bez Mort et Sonnan; et durunt jusquez al bez al Seyno de Seint Lorent, vers l illa parva, qui est al abe de Tornuez, en tant com la dita mange de bos s estent de lon et de large, deis les lyes desus dites jusquez al dit bez al Seno et les lies dels escuers de Felinz et les appenderies et les pertinences de les dites choses confessés, à .xx. s. et .vj. d. par. de rente. 53 Apud Sanctum Laurentium prope Matisconem.
54 Vincenz de Seint Lorent, demandez son sayrement, est homz mon seignor, et tint de sey un plastre assis à Seint Lorent joste lo plaustre Beraut Breysant et joste lo plaustre et la mayson Guigonan, de l autre part, à .vij. d. par. de rente.
55 Johanz Girers de Seint Lorent et Perronella, sa suers, demandé lour sayrement, confessunt qu il sunt homent mon seignor, et tignont de sey lo pré de .iij. charrés de fein, en la prayeri de Seint Lorent, à .iiij. d. par. de rente.
56 Vincenz desus diz, Guigona qui fust suers al Seno, Guicherz fiouz Guigonan de Seint Lorent, Johanz Girers, Thomas li Ros, Perronez qui fust fiuz Guillermet Maresquot, demandé lour sayrement, confessunt qu il sunt homent mon seignor et tuit li autri homent qui demoront en la villa de Seint Lorent; et deyvunt tuit communalement cil qui habitunt à Seint Lorent à mon seignor .j. dozeyne d oyons lo pastoriage de lours oyes qui pastorgent es pasquirs del dit lue. Et confessunt li dit homent et femmes, houz et toz ceaz qui habitunt en la villa de Seint Lorent, que mes sire de Baugia à sus toz les abitanz de Seint Lorent et sus chascun sey tote juridicion, aute et basse.
57 Perroneta qui fut filli al Grant Seno de Seint Lorent est borgeise mon seignor et Perronetus, sos frare; et tignont de sey une riveiri de pescheri joste Sounan et lo bos qui est en la dite riveri, à .xij. d. par. de rente. 58 Apud Ennès.
59 Berners Moyrous d Ennès est homz talliablos mon seignor, et tint de sey .xiiij. copés de terre et lo pra de .iij. charrés de fein; les quez choses il deit mon seignor la talli à misericordi, les corvés et la gelina lo fue et .ij. s. et .iiij. d. parisis de rente, man morte. Et mes sire ha tote juridicion sus sey et sus les sies choses. Item, tint de l igleysi de Seint Pirro de Mascon lo chassement de sa mayson et .j. seillion de terre à .iiij. d. parisis de rente. Item, tint de la dame del Luyat .j. sellion de terre à .j. d. de rente.
60 Perronez de les Granges est homz talliablos mon seignor, et tint de sey .iij. meyterés de terre et lo pra d une charra de fein, una sey à peschier en l ivolli et lo quart d une sey en Huesa et una riveri à peschier sus la riveri de Sonnam; et part avoy la riveri Hugon lo Tavernier; les quez choses il deit mon seignor la talli, les corvés et .j. gelina lo fue et .iiij. s. et .iij. d. et .j. pog. par. de rente, man morte et tote juridicion, aute et basse. Item, tint del moynos de l Ila dimé copa de terre à .ij. d. et ob. par. de rente.
61 Johanz del Pins est homz talliablos mon seignor, et tint de sey .xvj. copés de terre, lo p de .v. charrés de fein et .v. andeauz, en la prayeri d Ennès; les quez choses il deit mon seignor la talli, les corvés, la gelina lo fue et .ij. s. et .xvj. d. par. de rente, man morte et tote juridicion, aute et basse, assi com li diz Johanz lo confesse son sayrement. Item, tint de l igleysi de Seint Lorent de Mascon .j. meytera de terre, .iij. seis et dimé à peschier, en Huesa, à .iij. s. par. de rente. Item, tint del priour de Laysia .ix. copés de terre à .xij. d. parisis et .j. d. vien. de rente.
62 Willermez del Pins est homz talliablos mon seignor, et tint de sey, tant son nom quant lo nom de sa mullier, .ij. meyterés et .j. copa de terra, lo p de .iiij. charrés de fein; les quez choses, il deit mon seignor la talli, la taschi en .j. copa de la dite terre, les corvés et la gelina lo fue et .ij. s. et .iij. d. par. de rente, man morte; et tote juridicion, aute et basse, ha mes sire sus sey. Item, tint de l igleysi de Seint Lorent .j. sey à peschier en Luaysi et .iij. copés de terre à .xiiij. d. par. et ob. de rente. Item, tint del priour de Laysia .iiij. copés de terre à .vj. d. par. et ob. vien. de rente.
63 Hugonez del Pins est homz mon seignor talliablos, et tint de sey .iij. copés de terre, .ij. seis à peschier en Huesa; les quez choses il deit mon seignor la talli, les corvés, la gelina lo fue et .viij. d. par. de rente, man morte, tote juridicion, aute et basse. Item, tint de Guillermo lo Croschat et ses pariers .vij. copés de terre et .j. sey à peschier, à .iij. s. et .iij. pog. par. de rente. Item, tint del priour de Laysia .ij. copés de terre à .ij. d. par. de rente.
64 Estivenz Collious est homz talliablos mon seignor et tint de sey .iiij. meyterés de terre, lo p de .iij. charrés de fein et la meytie de treis seis à peschier en Huesa, sus la riveri de Sounan; les quez choses il deit mon seignor la talli, les corvés, la geline lo fue, .v. s. et .ix. d. par. de rente, man morte et tote juridicion, aute et basse. Item, tint de Guillermo lo Croschat .j. copa de terre à .iij. ob. par. de rente. Item, tint de l igleysi de Seint Lorent de Mascon .ij. copés de terre à .ij. d. par. de rente.
65 Cristoblez fiz Colonel est homz talliablos mon seignor, et tint de sey, tant son nom, quant lo nom de Johannetan sa mullier, .iiij. copés de terre, les dues pars d une charra de fein; les quez choses il deit mon seignor la talli, les corvés et la geline lo fue et .xxij. d. et ob. par. de rente, man morte et tote juridicion, aute et basse. Item, tint del priour de Laysia .j. copa et dim de terre à .iij. d. et .iij. pog. par. de rente. Item, tint del priour de l Ila .ij. copés et dimé de terre, à .viiij. d. et ob. par. de rente.
66 Martins qui fust fiz Hugonin de la Comba, Ponceta, sa suers, et Johanz, maris Johannetan, serour del dit Martin et Poncetan sunt homent mon seignor talliablo, et tignont de sey lo mas Hugonet de la Comba qui tint .xv. copés de terre, lo pré d une charra de fein, les treis pars d une seys à peschier el bez de Seint Johan et unan partie de riveri sus la riva de Sonnan; les quez choses il deyvunt mon seignor la talli et la taschi en .iij. copés de terre devant dite, les corvés et la gelina lo fue et .xx. d .j. pog. par. de rente et man morte et tote juridicion, aute et basse. Item, tint li diz Martins sa mullier de l igleysi de l Ila .iiij. copés de terre à .ij. d. et .j. ob. par. de rente. Item, tint li diz Martins de mon seignor sa mullier .v. copés de terre, lo pré d une charra de fein à .xviij. d. par. de rente.
67 Johanz li Ratons est homz mon seignor talliablos, et tint de sey Johannetan sa mullier .x. copés de terre, lo p d une charra et dimé de fein; les quez choses il deit mon seignor la talli, les corvés et la geline lo fue et .v. d. par. et la (taschia) taschi en .iij. copés de la dite terre et man morte et tote juridicion, aute et basse. Item, tint del priour de Laysie .ij. copés de terre à .j. d. par. de rente. Item, tint de mon seignor Henri de Senicie dimé copa de terre à .iij. pog. par. de rente.
68 Johanz fiz Poncet Buli est homz talliablos mon seignor, et tint de sey sa femme .iij. copés de terre, lo p qui tient lo tiers d une charra de fein; les quez choses il deit la talli et la taschi en la quarte partie d une copa de terre, les corvés et la geline lo fue et man morte et tote juridicion, aute et basse et .vj. d. par. de rente. Item, tint de l igleysi de Seint Lorent dimé seys à peschier en Luaysi à .j. d. par. de rente.
69 Estivenz Quevers d Ennes est homz monseignor talliablos, et tint de sey .iij. meyterés et .ij. copés de terra, lo pra d une charra de fein, .ij. seys et lo quart d une seys à peschier en l yvolli et en Huesa; les quez (sic) choses il deit mon seignor la talli et la taschi en .v. copés de la dite terre, les corvés et la gelina lo fue, man morte et tote juridicion aute et basse et .ij. s. .vj. d. et .iij. poig. par. de renta. Item, tint de Guillermo lo Crochat .j. copa de terra à .ij. d. par de renta. Item, tint de mon seignor Henri de Senicie dimé copa de terra à .iij. pogeyses par. de renta. Item, del priour de Laysie dimé copa de terra à .iij. d. par. de renta. Item, de l igleysi de l Ila .j. copa et dimé de terra à .ij. d. par. et taschi. Item, tint lo pra d une charra de fein de l igleysi de Seint Lorent à .iij. d. par. de renta.
70 Johannins fiz Hugonet al Estivent est homz talliablos mon seignor, et tint de sey .iiij. copés de terra, lo p de dimé charra de fein, la quarte partie d une sey en Luaysi, une partie de riveri sus la riveri de Sonnan; les quaz choses il deit mon seignor la talli et la taschi en la quarte partie d une copa de la dite terre, les corvés et la gelina lo fue et .v.. d. par. de renta, man morte et tote juridicion, aute et basse. Item, tint de l igleysi de l Ila .iij. seillions et lo p de dimé charra de fein à .iiij. d. et obola par. de renta. Item, tint de l igleysi de [Seint] Estient de Mascon lo chasal de sa mayson, ensamble lo curtil à .ix. d. par. de renta. 71 Apud Felinz.
72  Guillermos, fiz Johannet al Petit de Felinz, tint de monseignor Eduart .iiij. charrés de fein qui sunt assises en la li Bonami, ensamble une pieci de verneiz qui se tint al dit pra; item, en tint en .iij. pieces de verneis qui sunt vers la li Coloronce à .ij. s .vj. d. par. de renta les dites choses.
73 Estivenz Erragi Verna est homz mon seignor, et tint de sey et de Guillermo lo Crochat et sos pariers lo pra de .v. charrés de fein en la praieri de Felinz, en Vachereci, et amont Bertrant à .ij. d. et .j. pog. paris. de rente à mon seignor, les .ij. pars, et Guillermo lo Crochat et sos pariers, lo tiers. Item, tint del dit monseignor et des pariers desus diz, la maneri desus dita, .ix. copés de terre à taschi, el territoiro de Felinz.
74 Joceranz de Mongrimout, clers, est homz mon seignor et Johanz sos frarey; et tignont de sey lo pra d una charra de fein en la dite praieri à .j. d. par. de renta, issi comme desus.
75 Guienez, fiz al ros Hugonin de Mespillia, juras, tint una closura en la qual pot aveir .vj. charrés de fein; li quaz est assise en Vachereci, à .v. d. par. de renta à mon seignor et as pariers. Item, .j. pieci de terra ou pot aveir .iij. copés de terra, vers lo molar de Vachereci, à taschi payant.
76  Guillermos li Cros et sa mare confesse à tenir de mon seignor un pra assis es Oysars, desoz Felinz, el qual pot aveir environ .xx. charrés de fein; lo qual pra tint li diz Guillermos proprement de mon seignor à servis de .iij. sols par., quitos et liegos monseignor. Item, et li mare del dit Guillermo tint, assi comme dit li diz Guillermos, una pieci de bos et de pra atigniant joste lo pra Grosset, de quey illi deit .vj. sols par. quitos mon seignour; li quaz bos et li quaz pras pot tenir environ .vj. meyteres de terra.
77 Johannez Berchars, juras, et tint de monseignour Eduart un pra que il achetit del mas talliablo de la filli à la Rosa d Ennès, li quaz pras est devant Ennes, qui tint environ .ij. charrés de fein. Et deit mon seignour proprement et quitament .xij. d. par. de renta, an, soulement al dit mon seignour et non autruy.
78 Dame Margarite qui fust femme monseignour Girert de Vers, chevalier, tint de mon seignour, ensi com dit Bertholons Berengers, lo siege de .vj. charrés de fein entre .v. parties qui sunt devant et vers la Jata et al Perons et à la vi de Halet, à .xij. d. par. de renta propres mon seignor, quitos et liegos, ensi comme li diz Bertholons lo confesse estre veir.
79 Anthoynos Coillars, juras, et dit que il tint de mon seignour, el non de sa femme, la place de .j. charra de fein assise vers lo pra del Templo desoz Enès, à ob. par. de rente.
80 Johannins Farous de Felinz, juras, honz de mon seignor ligos, et tient de mon seignor .j. jornal de terra en teppa el Perrons; et deit la taschi à monseignor, les dues parties, et la tierz auz autres pariers. Item, .j. jornal de terra que il a acheta de la fema Bernart Lamplo, et deit ausi la taschi. Item, environ dimi charra de fein, que il deit .x. sols parisis de servis, que il a acheta, ensi comme il dit, de Durant lo Tisserant de Mongrimout et de sa fema. Item, deit à mon seignor .ij. sols paris. de servis an, et deit .ij. serjanz arméz totes feiz que en l en requiert. Item, tient de mon seignor .vij. sols parisis de servis que en li deit.
81  Lorenz Piquéz, juras, tint de mon seignor en .v. lues lo siege de .j. charra de fein et de verney, hou pot aveir environ .ij. copés de terre à .vj. d. par. de renta.
82 Donz Johanz de la Li, chapelans, juras, tint de mon seignour lo tiers del pra del Essar Jamier qui part à Guionet Morier de Replunge, ont pot aveir li diz donz Johanz .iij. charrés de fein à .xvj. d. par. de rente. 83  Apud Pontem Vallium.
84 Guillermos Cuyseaz de Bos, juras, est homz mon seignour, et tint de sey una pescheri josta la riveri de Sonnam, josta lo bez d Osans et à la Corbousa et [a] la Fraiti, à .iiij. d. par. de rente.
85 Perronez del Truchal, defallienz, est homz mon seignour la confession Guichert son fil, et tint de sey lo pra d una charra de fein en la praeri d Anires à .ij. sols par. de rente.
86 Estevenez de Chivrous, clyers, est homz mon seignour, et tint de sey .vij. andenz en la praeri de [Man]zie, à .ij. d. par. de rente.
87 Perronez de Tornuez, borgeis del Pont de Vaz, defallienz, tint de mon seignour lo pra de .iij. charrés de fein vers Bez mort, à .vj. d. par. de rente, ensi com Chambardaz lo confesse.

Notes de transcription
[1] Un blanc dans l’original.