Accueil>Les corpus textuels>Charte docLyon020

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docLyon (docLyon)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

docLyon020

Fin du XIVe siècle.

Objet: Droit pour les citouens de Lyon de peser leurs marchandises à domicile.

Lieu de conservation: Archives départementales du Rhône, 10 G 749, pièce 4, folio 7 v° (3 lignes avant lafin) et 8 r°-v°.

Édition antérieure: Ce texte aété publié par E. Philipon, Romania, t. XIII (1884),p. 570.

1 Ce sont les cotumes et les franchises de pais de Lian de que sont frant tuit li citiens de Lian seyns riens donar ne paier el seigniurs.
2  Item, chascuns citiens pot aveir sa vergi et son peis chies sey et vendre et pesar totes les deneries que il veut, se plait à l achetour et, se li achetares vout recivre per la man del pesour, li vendares en deit fere; et les deneries qui se vendent al quintal doz estranges se deyvont recivre per la main del peisours, et deit chascons vendares estranges meli per quintal et li achetares ne deit riens se ell et citiens.
3 Item, chascons citiens pot prendre la vergi chiez los peissours et portar chiez sey, se ell at quantita de deniries à pesar plus que ne puyssiant portar .II. homens ou treys chies lo peysour, et, se li pesares veut venir pesar, on lo deit paier de son travail et de sa peyna tant seulement seins autres emolumens.
4 Item, deit estre li livra de Lion de .XIIII. unces el marc de Lion; et li quintals de Lion deit estre de cent et une livre cy fut meysa ly livra pour le trait; et li dime quintaux de .L. livres et dime, et li quarterons de .XXV. livres et .I. quart; et d enqui en avant nen at poimt de gites en nigons peys.
5 Item, chascons marchans estranges puet essegar ses charges de les deniries que el veut portar de defor, ou à vergi ou à roman, seynz riens deveir ou pesour.
6 Item, de feyn ou de pailly qui se vent au quintal ne deit l on riens et se peut pesar pour cuy que vueille li vendares ou li achetares aye roman.
7 Item, se nions citiens vent à peys ou à mesura qui ne seit leaux, el deit .LX. s. et .I. den. el seignur et, se el savoit la fauseta del peys ou de la mesura, ell et en la volunta del seignur, et li citiens, se el ne savit la fauceta, el deit passa per son seyrement.