Accueil>Les corpus textuels>Charte docJuBe294

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docJuBe (chJuBe)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

docJuBe294

1350, 13 septembre.

Type de document: charte: échange

Objet: Échange entre le conseil de Porrentruy, d’une part, et Richart Stocker, chevalier, dePorrentruy, d’autre part, d’une pièce de terre appartenant à la communauté de Porrentruycontre un chesal à Porrentruy acquis par Richart Stocker des héritiers d’Étienne, curéde Rougegoutte (voir n° 282). — Acte établi au nom et sous le sceau de la Ville dePorrentruy.

Commentaire: Parchemin scellé sur double queue; il subsiste un fragment de sceau. AAEB, Chartes. —Analyse par J. Trouillat, Monuments…, III, p. 872.

1 Nos, Ulriz de la Vache, Johans Fursich, Henriz li Alemans, prevost, Huguenin Dodins, Johannenés li Malares, Guillame, filz dame \2 Ellinc, Johannenez Mohar, Willemenez Frimerdez et Renals li favres, consos en ce temps de la vile de Porreintruy, 2 fayçons \3 savoir a touz ceals que varont et orront ces presentes lettres 3 que nos, ne desuz ne contrains, mais come saigez et bien \4 avesey et pour le evident profeit de nos et de tot le comenal de la dite vile de Porreintruy, et pour toz nos aps veignenz, \5 avons eschangie et eschangyons par ces presentes lettres, a toz jors-mais, a mossi Richart Stocker, chevelier, et a ces hoirs \6 une plasse de terre que estoit dou comeygne de la dite vile de Porreintruy, geissent entre le Wivier decoste [1] Pre\7miet d-one part et li reviere de la-Boyssiere d-autre part, et entre les bonez missez par les chaons et le contreval assisses, \8 exceptey un sentier que aille selonc la dite reviere contreval, pour un chessal que siet en la dite vile de Porreintruy, \9 entre les hoirs Jaquet le favre d-une part et la vie comune d-autre part, 4 le quel chessel li diz mesi Richart hay \10 aquestey dez hoirs mon-sire Estene, curé de Rogegotte, que fust. 5 Le quel change et les dites convenances nos, li \11 consols desuz [2] diz, avons promis et promettons, par ces presentes lettres et par nos foys donees corporalment suz saintes ewan\12gelez, pour nos et pour nos aps veignens, et suz obligation de toz nos biens mobles et non mobles, presens \13 et a-venir, de tenir a dit monsi Richart et de garentir la dite plasse, lui et ces hoirs, contre toz, a nos propres \14 despens et missions. 6 En tesmonaige de toutez les chosses desuz dites, nos, li consols desuz [3] diz, avons \15 mis le seal de la dite vile de Porreintruy en ces presentes lettres. 7 Faites et doneez le lundi aps la Nativitey \16 Nostre Dame, l-an de grace corrant par mil troys cens et cinquante.
Notes de transcription
[1] Ainsi coupé: de coste.
[2] Ainsi coupé: de suz.
[3] Ainsi coupé: de suz.