Accueil>Les corpus textuels>Charte docJuBe222

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docJuBe (chJuBe)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

docJuBe222

1344, 14 juin.

Type de document: charte: vente (copie)

Objet: Copie authentique d’une vente faite en janvier 1303 (n. st.) par Jacquet de Boans,écuyer, avec le consentement d’Estevenet, son frère, et de Jean, seigneur de Montby,duquel le vendeur le tenait, à Champonel, d’Adelans pour 105 s. de monnaie ayant coursdans l’archevêché de Besançon, d’un champ à Bouhans. — Acte de vente établi au nom deJacquet de Bouhans, écuyer, et passé sous le sceau de Jean, seigneur de Montby; copieétablie par Huguenin Jean de Boncourt, notaire impérial et juré de l’officialité deBesançon, et revêtue de son seing-manuel.

Commentaire: Parchemin. AAEB, Fonds Kohler, Chartes. — Analyse par J. Trouillat,Monuments…, III, p. 680 (à la date de janvier 1302).

1 Doné par copie desoz le soing de moi, notaire publique ci aprés escript: 2 Je, Jaiquaz de Boans, escuiers, 3 \2 fais savoir a touz ces qui verront et orront ces presentes lettres 4 que je hai vendu et quité permeig\3nablement a Chanponel, d-Adelans, et hai ses hoirs, le champ c-un dit de lai Vernoye, dessus \4 la voie et desouz, entierement, et le prey tenant jusque a biez, que siesent ou finaige de Boans, \5 entre les anfanz Renaut et ses partaiges d-unne part et Hugonel, le fil Orriat, d-autre \6 part, 5 por cent et cinc solz de bone monoie corsable en l-arceveschie de Besençon; 6 les quels \7 je hai hahu et recehu dou dit Champonel et m-an tien por bien pahiez et les hai mis en \8 mon proffit. 7 Et ceste dite vendue promat je, par mai foy doney corporalment, varantir et \9 apaisier a dit Champonel et hai ses hoirs, en tous lues et envers totes genz; 8 et ce \10 hai je fait par le lox de mon frere Estevenat et de mon amey signour Jehan, signour de \11 Monbix, de cu je teing ces devant dites choses. Et me suis devestiz, et moi et mes \12 hoirs, de ces dites choses, et en hai envesti le dit Champonel et ses hoirs. 9 En tes\13moignaige de lai quel chose je, Jehans, sires de Monbix, a lai requeste et a lai priere des \14 dessus diz Jaiquat et Estevenat, hai mis mon sel en ces presentes lettres, 10 que furent faites \15 et donees en l-an de graice mil trois-cenz et dous, ou moys de janvier. 11 Doné a lai \16 vision de moi, notaire publique ci desoz escript, le .XIIII. me jours dou moys de joyng, \17 l-an mil trois-cenz et quarante et quaitre, lai .XII. me indiction, le pontificamant de nostre saint pere \18 en Jhesu-Crist et signour, monssire Clemant, par lai providence de Deu pape .VI. me, ou tiers an. 12 \19 Et je, Huguenins Jehans de Boncourt, clers, notaires publiques de l-actorité \20 de l-Ampire et jurez de lai court de Besençon, hai escript de mai \21 propre main ceste dite copie et l-ai extrait dou verail original \22 de mot a mot, saellei dou sel que dessus, enssi cum il aparissoit et \23 sain et antier, senz raisure et senz chancelure et senz autre vice, \24 et l-ai soignie de mon soing acostumei et mis en ceste forme publique, \25 a ce apellez et requis.