Accueil>Les corpus textuels>Charte docJuBe110

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docJuBe (chJuBe)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

docJuBe110

1331 (n. st.), 1er mars.

Type de document: charte: vente

Objet: Vente par Vernier de Bourrignon, maire de Damphreux, à Perrin de Bourrignon, bourgeoisde Porrentruy, pour 10 l. d’estevenants d’une maison de bois sise devant la halle dePorrentruy. — Acte passé sous les sceaux de Louis, curé d’Alle, et du conseil dePorrentruy.

Commentaire: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue; il subsiste un fragment decelui du conseil de Porrentruy. Porrentruy, Archives de la Bourgeoisie, Documents. —Analyse par J. Trouillat, Monuments…, III, p. 742 (à la date du1er mars 1330).

Verso: Werniers de Boroignon (xive siècle).

1 Je, Werniers de Boreignon, mayres de Damfruol, 2 fais savoir a touz que 3 je, por mon grant profit evidant et de mai \2 propre et fransche volentez, hay vendu et vendoy, pour moy et pour mes hoirs, pour touz jours-maix, ai Perrin de \3 Boreignon, bourjoys de Pourraintruy, et ai ses hoirs, pour diex livres d-estevenans, une maisson de fust, gesant devant \4 lai hale de Pourraintruy, li maisson as hoirs Walthier lai Torche est d-une part et li maisson que fuit Clemanson lai Ju\5gleresse giet d-autre part; 4 les queles diex libres d-estevenans dessus dites je, li diz Werniers, hay haüez et recehuez dou dit \6 Perrin de Boreignon en bone menoie bien nombree et de son propre chattel et mises les ay en mon profit, si que je m-en tien \7 pour bien paiiez entierement. 5 De lai quele dite maisson et des appertenances et apendisses dou dit luec je, li diz Wer \8niers, me suiz desvestis et me desvest, pour moy et pour mes hoirs, et si m-en suiz mis et mat fors de tenure et fors \9 de possession, et lou dit Perrin de Boreignon et ses hoirs en ay envesti et envest, et si les en ay mis et mat en bone \10 tenure et leal et en bone possession pour touz jours-maix par lai tradicion de cez presentes lettres. 6 Et si hay promis et promat, \11 par mon soirement doné suiz sainctes ewangeles touchiez et aprés suiz l-obligacion de touz mes biens moubles et \12 non moubles, presens et a-venir, quel part que il soiient, en franschisse ou defors, que je encontre cez convenances ne contre \13 ceste dite vendicion nen iray [1] ne ne feray ai aler par moy ne par altruy, coiement ne en apert, maix lai tenray, aipais\14seray, desfendray et guarantiray, pour moy et pour mes hoirs, ai touz jours-maix, en touz luez, en toutes cours, en \15 touz jugemens et defors, encontre [2] toutes gens, ai mes propres despens et missions, aucune excepcion de fait ou de \16 droit non obstant. 7 En tesmoignaige de lai quele chose, je, li diz Werniers de Boreignon, hay proiie et requis as \17 saiges persones et honestes, mon sy Loui, curé d-Alle, et a conseil dez bourjoys de Pourraintruy, que mettent lour \18 seelz en cez presentes lettres; et nos, Louis, curés d-Alle, et li conselz dez bourjoys de Pourraintruy, a lai proi\19iere et requeste dou dit Wernier de Boreignon, havons mis nos seelz en cez presentes lettres en signe de lai \20 pure verité. 8 Faictes et donees lou premiers jour dou moys de mars, l-an de grace courrant par mil trois cens \21 et trente.
Notes de transcription
[1] Ainsi coupé: ne niray.
[2] Ainsi coupé: en contre.