Accueil>Les corpus textuels>Charte chNCh086

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chNCh (chNCh)
Responsable du corpus : NN
Édition de la charte : Bernadette Gavillet.

chNCh086

1318, 22 novembre

Type de document: charte: quittance

Objet: Quittance par Renaut de Baume reconnaissant avoir reçu 115 sous d’Agnès de Durnes et Jeanne de Montfaucon en paiement du tiers des 17 livres et 5 sous que Jean [II] de Montfaucon-Montbéliard lui devait.

Auteur: Renaut de Baume.

Disposant: Renaut de Baume.

Sceau: sceau de Baume-les-Dames.

Bénéficiaire: Agnès de Durnes et Jeanne de Montfaucon.

Autres Acteurs: Jacquet, frère de Renaut de Baume.

Rédacteur: R.W. de Clerevals.

Support: Parchemin scellé sur double queue. Sur l’attache du sceau on lit, de la même écriture que celle de l’acte: « Jehannette... quitance et totes ses covenances dessus dites, je sobmet moi [...] la juridic[tion] », mots qui se retrouvent aux lignes 11 et 12 de l’acte.

Lieu de conservation: AEN K9 n° 21.

Verso: Jehannete, fille a signour de Monfaucon. – Lettre de paie des enfanz Sayn. – Lettres de paiemenz (XIVe siècle).

1 Je, Renauz de Baume, clerz, filz Willemin dit Sayn, qui fu, 2 fais savoir a touz 3 que, come nobles damoiseaus et saiges Jehanz \2 de Montbeliart, jadis sires de Montfaucon, deust a-moi et a Jaquat, mon frere, deix-e-sept livres et cinq solz d-estevenans de vins et de autres \3 derrees que nos li haviens vandu, 4 je recognois et confessoi publiement que pour la tierce partie des dites deix-e-sept livres et cinq \4 solz d-estevenans, la quele tierce partie venoit et afferoit a Jehannete, fille jadis dou dit Jehan, signour de Montfaucon, nous havons haü et recehu \5 cent et quinze solz d-estevenans bons et loials, 5 pour quoi je, en non de moi et de mon dit frere, quitoi et hai quitei la dite Jehannete et \6 Agnel, sa mere, avoiere de li, de la dite debte et avec çou de totes autres debtes que li diz Jehanz, sires de Montfaucon jadis, \7 hait dehu a nos en tout lou temps trespassei jusque a jour de la confection de ces letres, sanz jamais riens demander, requerir \8 ne reclamer a-la dite Agnel ne a-la dite Jehannete, sa fille, ne a-lour hoirs. 6 Prometanz, par ma foy corporelment donee, que je \9 tanrai et garderai et ferai tenir et garder a dit Jaquat, mon frere, fermement et antierement a-la dite Agnel, a-la dite Jehannete, \10 sa fille, et a lour hoirs la dite quitance et totes les dites covenances, sanz rappeller et sanz aler encontre par nos ne par autrui, par \11 fait ne par consentement, en esconduit ne en apert. 7 Et quant a tenir et a-garder a-la dite Agnel, a-la dite Jehannete et a \12 lour hoirs la dite quitance et totes les covenances dessus dites, je sobmet moi et mes biens touz a-la juridiction de la court de tres \13 noble prince, monssi Phylippe, fil de roy de France, conte de Poytiers et de Bourgogne palatine et signour de Salins, en quelque leu que \14 je soie. 8 En tesmoignaige de veritei, je, li diz Renauz de Baume, clerz, filz Willemin dit Sayn, qui fut, hai requis et fait \15 metre lou seal dou tres noble prince dessus dit, dou quel seal on use en la court de Baume, en ces presentes letres. 9 \16 Donees lou mecredi devant feste saint Clement, en l-an de grace mil trois-cenz et deix-i-huit. 10 R. W. de Clerevals.