Accueil>Les corpus textuels>Charte chNCh030

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chNCh (chNCh)
Responsable du corpus : NN
Édition de la charte : Bernadette Gavillet.

chNCh030

1295, 21 juillet.

Type de document: charte: donation en fief

Objet: Donation en fief par Othon [IV] de Bourgogne à Gauthier [II] de Montfaucon-Montbéliard, son homme-lige, de Rougemont-le-Château et ses dépendances qui était tenu par Jean de Ferrette, mort sans héritier, en récompense des bons services qu’il lui a rendus.

Auteur: Othon [IV] de Bourgogne.

Disposant: Othon [IV] de Bourgogne.

Sceau: sceau d'Othon [IV] de Bourgogne et de la cour de Besançon.

Bénéficiaire: Gauthier [II] de Montfaucon-Montbéliard.

Autres Acteurs: Jean de Ferrette.

Rédacteur: Guillaume de Vaux.

Support: Parchemin scellé de deux sceaux sur double queue.

Lieu de conservation: AEN, O1 n°25.

Verso: C-est li latre dou fié de Roigemont donné monsr Gauthier de Montfalcom par sr Otte, conte palatin de Bourgogne, sire de Salins an mil... (XIVe siècle).

1 Nos, Othes, coens palatins de Borgoigne et sires de Salins, 2 façons savoir a touz ces qui verront et orront ces presentes letres 3 que, come mes sires Jehans de Ferretes, \2 sires de Rogemont en Alemeigne, liquex tenoit en fié liegement de nos le chestel de Rogemont ensamble totes les appartenances, c-est a savoir en justise, en signorie, en fiez, \3 en rerefiez, en homes, en fortereces, en viles, en terres, em prez, em paacheries, en domounies et en totes autres choses, soit alez de vie a-mort sanz hoir de son \4 cors, 4 nos, le dit fié dou chestel de Rougemont et des choses desus-dites ensamble tot le droit et tote la raison que nos puet estre acquise es dites choses per \5 la mort dou dit Jehan, ou per aucune autre cause ou raisom, avvons doné et donons en-fié liegement en acroisance dou fié que il tient de nos a nostre amé et foial \6 coisim, mon seignor Gauthier de Monfaucom, por lui et por ses hoirs, permeignablement, por les loiax et profitaubles servises que nos avvons receu de lui et por \7 ce que li dit mes sires Gauthiers an est antrez en nostre homaige. 5 Et avvons doné et donons au dit Gauthier plein povoir de antrer em possessiom dou dit fié. 6 Et por \8 lui nos estaublissons estre em poss[es]siom [1] jusque a-tant qu-il ait prise et haüee la possessiom corporal dou dit fié et des appartenances. 7 Et l-am estaublissons nostre coman\9dement et procurour especial ansinc come en la soe chose. 8 Et ce prometons nos, por nos et por nos successours, tenir et garder en bone foi au dit Gauthier et es suens \10 et non venir encontre. 9 Et avvons requis honorable persone et saige, le official de la cort de Besençom, que-il mete le sael de la dite cort de Besençom en ces pre\11sentes letres avec le nostre sael lequel nos avvons mis en ces presentes letres en tesmoignaige de verté. Et nos, li officiax de la cort de Besençom desus-dit, \12 a la relauciom de Guillame de Vax, clerc, juré de nostre cort de Besençom, nostre comandement expecial por ce envoié de par nos, auquel nos avvons quant a ce doné \13 nostre poissance et avvons pleniere foi, avvons mis le sael de la dite cort de Besençom emsamble le sael dou dit coente en ces presentes letres en tesmoignaige de \14 verté; 10 que furent faites et donees a Ornans, le jeudi devant la Magdeleine, l-ant Nostre Seignor corrant par mil dous-cenz quatre vinz et quinze. 11 G. de-Vax.
Notes de transcription
[1] Parchemintroué.