Accueil>Les corpus textuels>Charte chNCh028

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chNCh (chNCh)
Responsable du corpus : NN
Édition de la charte : Bernadette Gavillet.

chNCh028

1293, 4 juin.

Type de document: charte: accord

Objet: Accord entre Thibaut de Faucogney, doyen de Besançon, et Jean [I] de Montfaucon-Montbéliard, au sujet d’une querelle dans laquelle Jean déclare qu’Huguenin dit Assentiz est son homme-lige, ce qu’Huguenin et Thibaut contestent. La paix stipule que Huguenin devra donner à Jean 40 sous de rente annuelle, en échange desquelles Jean ne pourra rien lui réclamer; il demeure ainsi l’homme de l’église de Besançon.

Auteur: Thibaut de Faucogney et Jean [I] de Montfaucon-Montbéliard.

Sceau: sceaux de Thibaut de Faucogney et de Jean [I] de Montfaucon-Montbéliard.

Autres Acteurs: Huguenin dit Assantiz.

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue; il subsiste celui de Jean de Montbéliard.

Lieu de conservation: AEN, J3 n° 20.

Édition antérieure: Publication par M. de Tribolet, Dépendance et profit…, n° XIV/3, p. 127; M. de Tribolet, « Fidèle et parjure… », n° IV, p. 112-113.

Verso: L-Essentins d-Osse (XIVe siècle).

1 Nos, Thiebauz de Faucoigney, dayens de Besençon, et nos, Jeheans de Monbeliart, sires de Monfaucon, 2 \2 façons savoir a-touz ceux qui verront et orront ces presentes lettres 3 que come descorz et querele fust en\3tre nos et par devant nos sus ce que nos, Jehans desus diz, disiens que Huguenins diz Assentiz, de Osse, estoit \4 nostres hons taillaubles et explettables pour tout faire et pour tout panre, et li diz Huguenins disoit le contrai\5re, et nos, li diz Thiebauz, disiens que il estoit nostres foialx de l-euglise de Besençon et nostres hons de main et \6 de boche, a-la-perfin, bones genz entremetanz, telx pais et telx acorz ha esté faiz entre nos 4 que li diz Hugue\7nins de sa volonté doit rendre et paiier parmeignaublement, il et sui hoir, a nos, Jehan devant dit, et es noz \8 quarante solz d-estevenens chascun an, a la Nativité Nostre Seignor, en nostre chestel de Boclans pour la raison \9 desus dite. 5 Et nos ne li nostre ne li poons demander ne requerir nule autre chose mes-que les quarante solz \10 desus dit, mes l-en havons quittei de ost et de chevauchie et de toutes autres achoisons. 6 Et demore nostres foi\11aulx a nos, devant dit dayen, en nom de l-euglise. 7 Et ne demore nostres fiés de riens obligiez en la main au dit \12 Jehan de la dite cense. 8 Et ceste pais et ceste concorde havons nos promis l-un a l-autre tenir et faire a te\13nir senz jemais venir encontre. 9 En tesmoing de la quel chose, nos, a la proiiere et a la requeste du dit Hu\14guenin et pour nos, que la dite pais havons volu et outroiié, havons mis [n]os [1] seaulx pendant en ces pre\15sentes lettres. 10 Faites et donees le juedi aps la quinzenne de la Penthecoste, l-an Nostre Seignor mil dous-cenz nonan\16te et trois.
Notes de transcription
[1] Parchemintroué.