Accueil>Les corpus textuels>Charte docVDGE008

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docVaud (chVauGe)
Responsable du corpus : NN
Édition de la charte : Bernadette Gavillet.

docVDGE008

1287 n. st., février

Type de document: charte: vente

Objet: Michel vend plusieurs de ses biens qu'il tenait en fief de l'abbaye de Romainmôtier pour33 livres à la dite abbaye.

Auteur: Michel de Bannens.

Disposant: Michel de Bannens.

Sceau: sceau de la cour du conte de Bourgogne.

Bénéficiaire: Abbaye de Romainmôtier.

Rédacteur: Poncier et Jaquinet.

Lieu de conservation: ACV C VII a 188.

Verso: Carta M[icha]elis[a] de Bannens de venditione quartepartis molandini, fulle et batatorii, et plurium aliaruzpossessionum (… s.).

1 \2 Je, Michiel de Bannens diz Dasomielle [1], 2 faiz savoir à-toz ceux qui verront et orront ces presentes leitres 3 que je, de \3 ma bone volonté, non mie contrainz ne decehuz ne baraté en cest fait, hai vandu, quitté, outroié et delivré permaignablement \4 à religiouses persones et discretes, au priour et à convenz de l emglise de Romainmostier 4 lou quar dou moulin, dou batour et \5 de la foule de Bannens, ensanble les apartenances totes, et demé le chausal ou ma maison siet, et le cloz qui est essis entre \6 ma maison et mon cultiz, et trois jornas de terre tenant ensanble, essis derrier ma maison, et trois jornas de terre que \7 contornent à-la fontaine de Ranbierge, um jornal essis à l oichet de la vie Dusiex, um jornal essis à pont de Cheingen\8son, um jornal que siet ou leul que l en dit ou Perronz [2], 5 et lour ai vandu mon prei dou Fraltiz li quex est à quartoze soitourz, \9 et mon prei que l en dit es Esser Dedom [?], li ques est à cinz soitours, et mon prei que siet ou leul que l en dit ou Roichet, à quatre \10 soitours. 6 Et totes ces chouses je conois et confesse que eles sont dou fiez de l emglise de Romainmostier [3] et les tenoie de lour \11 en fiez, et avoient sus les dites chouses cens à-toz tens pour trante-trois livres d estevenens, les ques j ai ahues et recehues \12 dez diz achetours en bons deniers nonbrez. 7 La quel vandue devant nommee, je, Michiel, vandour desus dit, promet et ai promis, \13 par ma foi donee, guarantir, mantenir, deffendre et apessier es diz achetours en toz leux et encontre [4] totes genz, et que je la dite \14 vandue ne rapellerai ne ferai rapeller ne consentrai qu ale soit rapellee par moy ne par autruy. 8 Et me suys devestuz, pour moy \15 et pour mes hoirs, des chouses devant nommees et les diz achetours de l emglise de Romainmostier an ai mis en-possession pure \16 et loiaul par la baillance de ceste leitre. 9 Et renongoy et ai renonciez en cest fait à-toz droit escrips et ne mie escrips, de loix et de ca\17non, et à totes autres roisons, alleguations, reclamations de mal, de baret, de pecune noiant paie à-moy, d usure et de croserie, de \18 deception outre la moitié de droit pris, especialment à-droit que dit que generas renonciation ne vaut, par les ques chouses la van\19due devant nommee porroit estre rappellee ou anoiantie en cort de cristientez ou en cort de siegneur terieim; 10 et met et ay mis \20 moy et mes biens, mobles et non mobles, presenz et à-venir, ou droit et en-la juridition de la cort lou conte de Bourgogne quant à ces \21 chouses tenir et garder bien et loialment. 11 Ou tesmoingnaige de-la quel chouse je, Michiel, vandour devant nom, ai feit sauler \22 ces presentes leitres, par-ma priere et par-ma requeste, dou seel de la cort lou conte de Bourgogne dou quel on use à-Pontellié, par Poncier \23 et par Jaiquinet. 12 Faites et donees l am Nostre Siegnour corrant mil dous cent octante six, ou mois de fevrier.
Notes de fiche
[a] Tache.

Notes de transcription
[1] entre quatre jambages oet e: lire Dasonneille, Dasouveille, d' As-?
[2] OuPerrouz.
[3] Ainsi coupé: Romain Mostier.
[4] Ainsi coupé: en contre.