Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr199

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr199

1268, 1er novembre

Type de document: charte: mariage

Objet: Contrat de mariage entre Jean de Chalon, seigneur de Rochefort, et Aalis, filled'Eudes, comte de Nevers. Aalis reçoit un douaire constitué d'un château de sonchoix (sauf Rochefort) pour une valeur de 1000 livrées viennoises de rente, plus2000 livrées à assoir sur les puits de Salins, à quoi elle pourrait toutefoissubstituer le douaire coutumier. Jean de Chalon confirme en plus devant Béatrice,duchesse de Bourgogne, et Renaut de Grancey, représentant du duc, les conventionspassées avec celui-ci sous le sceau de Girart, évêque d'Autun, à l'occasion de sesfiançailles avec Aalis. verso: duc?

Auteur: Jean de Chalon seigneur de Rochefort

Sceau: auteur

Bénéficiaire: Aalis femme de Jean de Chalon et fille d'Eudes comte de Nevers, Hugues IV duc deBourgogne

Autres Acteurs: Béatrice duchesse de Bourgogne, Renaud de Grancey (pour le duc)

Rédacteur: auteur/duc de Bourgogne

Support: Parchemin scellé d'un sceau sur cordelettes multicolores (Coulon 44)

Lieu de conservation: Arch. dép., B 290, pièce scellée no145

Édition antérieure: D. Plancher, t.II, p.XXXII, § LXXII

Verso: Des covennance sou mariaige de J. de Chalon seignorde Roiche Fort et de ma dame Aalix safenme[a], fille du contede Nevers. Ponatur in cassamatrimoniorum [b].

1 Nos, Johans de Chalon sires de Roche Fort, 2 fasçons à savoir à touz ceus qui verront ces presentes letres 3 que en l'an de grace mil et dus-cenz et \2 sexante et huit, lo jor de la Tossenz, 4 nos nos donames et en non de mariage nos esposames à noble feme Alays, fille ce en arriers de noble baron \3 Odon conte de Nevers, 5 et la doames à la porte dou mostier à-Lanthenay devant que nos la esposesayns de un chasteaul 6 que la dite damoisele o mesire \4 li dux prendroient et avroient plus à gré de touz les chastiaus que nos avons o avrons, 7 fors que Roche Fort dou quel nos avons fait especiaus covenances \5 à noble prince Hugue duc de Borgoigne, les ques sunt sealees dou seal honorable Pere Gerar, par la grace de Deu avesque de Ostun. 8 Et prometons \6 por nos et por nos heirs à la dite Alays que lo dit chasteal li farons valoir mil livrees de rente de vianeis, et se il ne lo valoit nos li aseteriens lo remanant \7 en nostre terre de nostres rentes que nos ariens plus prochaignes dou dit chasteal. 9 Et de rechié ou tout ce, nos la doons de dus mile livrees [1] de rente à vianeis, \8 10 les ques nos li asetons à prendre es poiz de Salins ou partaige que nos hi avons o avrons. 11 Et se il avenoit que nos trapassesayns de cest siegle devant que \9 la dite Alays et ale vousist meauz estre doee de la moitié de nostre terre et de nostres rentes et de nostres fiés à l'usaige de Borgoigne, 12 nos lo volons \10 et outreons, por nos et por nostres heirs, qu'ale hait son doaille à-l'usaige de Borgoigne en nostre terre et en nostres rentes et en nostres fiez. 13 Et prometons en \11 bone foi, por nos et por nos heirs, à la dite Alays, por lui et por ses heirs, et à tresnoble dame Beatris duchesse de Borgoigne, et à noble home Renaut de Grancé \12 seignour de Larré, en non de noble prince Hugon duc de Borgoigne, 14 que totes les covenances que nos haümes à devant dit noble prince Hugon duc de Borgoigne, \13 quant nos feimes les fianceiles de la dite Alays à Dyjon 15 les ques covenances sunt sealees dou seaul de honorable Pere Gerar par la grace de Deu avesque de \14 Ostun, 16 que nos les garderons senz corrumpre par nos o par autre. 17 Et prometons por nos et por nos heirs par nostre sarement doné sus sainz Evangile corporament \15 18 que nos les devant-dites choses et les covenances de quoi nos avons fait mention desus, ensi come ales sunt contenues es letres qui en sunt faites et sealees de \16 l'avesque de Ostun, garderons fermement senz corrunpre par nos o par autre en bone foi. 19 Ou tesmoignage des devant-dites choses, nos avons mis \17 nostre seial en ces presentes letres. 20 Ce fu fait l'an et lo jor desus dit, ce est asavoir lo jor de la Tossenz, en l'an Nostre Seignor mil et dus-cenz \18 et sexante et huit.
Notes de fiche
[a] (XIVe s.)
[b] (XIVe s.)

Notes de transcription
[1] Le scribe avait écrit livres, puis a gratté le spour rajouter -es.