Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr196

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr196

1268, mai

Type de document: charte: engagement

Objet: Engagement pris par la commune de Dijon de verser son dû annuel(?) au duc deBourgogne de 400 livres tournois pour l'octave de la Saint Jean-Bapiste. En 1264, ledû annuel a été établi à 2000 livres. La commune est-elle en retard avec le paiementde pâques?

Auteur: le maire et 13 bourgeois de Dijon

Sceau: commune de Dijon

Bénéficiaire: Hugues de Bourgogne?

Autres Acteurs: Guillaumes de Corceles à la fin.

Rédacteur: Commune de Dijon

Support: Parchemin jadis scellé d'un sceau sur double queue

Lieu de conservation: Arch. municipales de Dijon, L1, Layette 23

1 Nos, Guillaumes Pelerins maires de la conmune de Dyjon, Jehanz de Bese, Valloz de Maillé, Tierris Borjoise, Huedes de Bese, \2 Guillaumes de Chasteillon, Andrex de Flavignerot, Pierres Graindorge, Jaques Auçorroise, Guiz Chaucharz, Gilez Chaucharz, Perreaus Ge\3olins, Renauz li Vortuous et Guillemoz li filz Guillaume de Corceles par lou conmendement mon pere, borjois de Dylon [1], 2 façons savoir à touz cels \4 qui verront cels presentes lettres 3 que, de quatre cenz livres de tornois les queles li conmune de Dyjon doit à noble prince Hugon duc de Borgo\5ingne nostre seingnor, de ceste presente annee, nos promettons et somes tenu leaument à bone foi faire lou gré à lui ou à son conmende\6ment dedanz les hutaves de nativité saint Jehan Baptiste pruchienement venant 4 en deniers ou en gaiges soufisanz et portables ou menables \7 des quex l'an porrai avoir pleinement les dites quatre cenz livres de tornois. 5 Et por lou paement mielz faire, adonc nos avons enloié et en\8loions à nostre seingnor devant dit noz biens mobles et herietaiges presenz et à-venir que il soient, 6 et avons renuncié et renunçons en \9 cest fait à toute aide de droit de canon, de lois, de costume et de fait, 7 et à toutes graces et à touz privileges qui sont et seront otroié à-cels \10 qui sont croisié et qui se croiseront, 8 et à toutes les deffenses et à toutes les choses qui porroient estre dites et mises contre cels lettres et contre \11 cest fait.
9 Et ge, Guillaumes de Corceles devant diz, ai mis en cest enloiement Guillemot mon fil, et l'an faz bon.
10 Ou tesmoingnaige \12 de la quel chose, nos tuit avons prié et requis et fait mettre en cels presentes lettres lou seal de la conmune de Dyjon. 11 Ce est fait en \13 l'an de grace .M.CC. et .LX. et huit, ou mois de may.

Notes de transcription
[1] sic