Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr195

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr195

1268, mai

Type de document: charte: accord/échange

Objet: Acte analogue aux deux précédents, pour la part (un quart) échue à Héloïs, fille deMathieu d'Etais le Jeune (d'un mariage précédent à celui avec Marie de Coyon?), etmoyennant 45 soudées de terre assises sur les tailles d'Etais. Jean de Nesles estd'accord. verso: abbaye

Auteur: Hugues de Bourgogne

Disposant: Héloïs d'Etais fille de Mathieu le Jeune et veuve(?) de "Falconet de Reon", abbayede Fontenay

Sceau: auteur

Bénéficiaire: disposants

Rédacteur: auteur/bénéficiaire

Support: Parchemin jadis scellé d'un sceau sur double queue.

Lieu de conservation: Arch. dép., 15 H 118

Verso: Herluydis de Estez super .XIV. s. viennensibus inoctavis Sancti Remigii apud Estezpersolvendis [a].

1 Nos, Hugues dux de Bergoinne, 2 façons savoir à touz cels qui verront ces presentes lettres que, 3 cum descorz fust antre les religieus homes l'abbé \2 et lou covent de Fontenoy de une part et Helluyz, qui fu file mon seignor Mathier d'Estez lou Juegne, et feme Falconet de Reon, d'autre \3 part, 4 sor ceu que cil de Fontenoy disoient que il avoient droit de user par panre toutes menieres de bois wert et sec en la partie que la devant \4 dite Helluyz ha en touz les bois d'Estez, 5 c'est à savoir la quarte partie, 6 par raison dou don et de l'aumosne qui faite lor en est de mon seignor Ma\5thier lou Grant qui fu sires d'Estez, 7 à-la perfin il hont pacefié et acordé amiaublement dou dit descort, si cum il hont recogneu par devant \6 nos, par lou consoil de bones genz, en tele meniere 8 que la devant dite Helluyz done et assiet à la dite eglise de Fontenoy en herietaige per\7petué quarente et cinc soldees de terre à viennois 9 à panre chascun an lou jor de l'itaive de la Saint Remi des deniers de ses tailles de la \8 Saint Remi 10 et sus toutes ses autres issues de la dite ville d'Estez, sa la dite taille ne soffisoit à paier les dites quarente et cinc soldees \9 de terre à viennois. 11 Et li diz abbés ne li covenz ne autres par aus n'avront point d'usaige de coper ne de panre bois wert ne sec en la partie \10 à la devant dite Helluyz des devant diz bois d'Estez, 12 et lou quitent dou tout expressemant se il ne l'aquaroient par eschange ou par don \11 ou par achat.
13 Et ces covenances desus dites prometent li diz abbés et li covenz, par aus et par lor eglise, à-tenir et à garder \12 fermemant sans venir encontre. 14 Et la devant dite Helluyz les promet ausi à-tenir par sa foi donee corporemant en nostre main, par li \13 et par ses hoirs que ele oblige es devant dites choses tenir et garder. 15 Et vuelent et otroient li diz abbés et li covenz de Fontenoy, \14 par aus et par lor eglise, 16 que les lettres que il hont dou don que mes sire Mathiés sires d'Estez, lor fist de ceste chose, soient de nule valor \15 quant à cest article desus dit quant à la partie des diz bois à la devant dite Helluyz; 17 ne n'am poent user cil de Fontenoy ne en droit ne defors \16 quant au dit article vers la devant dite Helluyz ne vers ses hoirs. 18 Et hont recogneu cil de Fontenoy que ceste paiz est faite au profist de \17 lor eglise.
19 Et Jehanz sires de Naeles, escuiers, vuet, loe et otroie par devant nos lou don et l'assise des devant dites quarente et cinc \18 soldees de terre à viennois conme sires dou fié.
20 En tesmoin et en garnissemant de la quel chose avons nos fait metre nostre seaul \19 en ces presentes lettres, à la requeste des parties et dou devant dit Jehan. 21 Ce fu fait en l'an de grace mil .LX. et huyt, ou mois de may.

Notes de fiche
[a] (XIIIe s.)