Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr194

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr194

1268, mai

Type de document: charte: accord/échange

Objet: Acte analogue au précédent, pour la part échue à Ermenjart, dame de Sombernon etd'Etais, fille de Mathieu le Grand, et moyennant une rente de 4 livrées et demi deterre assise sur les tailles de Villeberny. (1 livre=20 sous? Ermenjart avait donchérité la moitié du bois. Le bois est complet.) L'autorisation de Jean de Neslesn'est pas nécéssaire, c'est le duc qui confirme. Endet die exposition mit demStreit, wo ich sie beendet habe, oder erst bei der Bestätigung durch den Herzog?.verso: abbaye de Fontenay

Auteur: Hugues de Bourgogne

Disposant: Ermenjart de Sombernon et d'Etais fille de Mathieu d'Etais le Grand, abbaye deFontenay

Sceau: auteur

Bénéficiaire: disposants

Rédacteur: auteur/bénéficiaire

Support: Parchemin jadis scellé d'un sceau sur double queue. Trous aux l. 8-9-10 et15-16-17.

Lieu de conservation: Arch. dép., 15 H 118

Édition antérieure: Petit, t.V, no3606

Verso: Emenjardis domine Sumbernionis super.IIII. lb. .X. s. viennensibus in octavisSancti Remigii apud Vilebarnipersolvendis [a]. - Iste sunt Morelli louBorne [b].

1 Nos, Hugues dux de Bergoinne, 2 façons savoir à touz cels qui verront ces presentes lettres que, 3 cum descorz fust antre les religieus \2 homes l'abbé et lou covent de Fontenoy de une part et la noble feme Emenjart dame de Sombernon et d'Estez, d'autre part, 4 sor ceu que cil \3 de Fontenoy disoient que il avoient droit de user por panre toutes menieres de bois wart et sec en la partie à la dite dame de touz les \4 bois d'Estez 5 por raison dou don et de l'aumosne qui faite lor est de mon seignor Mathier, pere de la dite dame, 6 la quel chose la dite dame \5 contredisoit, 7 à la parfin il hont pacefié et acordé amiaublement dou dit descort, si cum il hont recogneu par devant nos, par lou consoil de \6 bones genz, en tel meniere 8 que la devant dite dame, par li et par ses hoirs, done et assiet à-l'iglise de Fontenoy en herietaige perpetué \7 quatre livrees et demie de terre à viennois 9 à panre chascun an lou jor de l'utaive de la Saint Remi à Villebarni des deniers de sa taille de \8 la Saint Remi 10 et sus toutes les autres issues de la dite ville de Villebarni, se la dite taille [ne] [1] soffisoit à-paier les dites quatre livrees \9 et demie de terre à viennois. 11 Et li diz abbés ne li covenz ne autres par aus n'avront point [d]'[usaige] [2] de coper ne de panre bois wart ne \10 sec en la partie à la dite dame des devant diz bois d'Estez, 12 et lou quitent dou tout expressement se [3] il ne l'aquaroient par eschange ou par don \11 ou par achat.
13 Et ces covenances desus dites prometent li diz abbés et li covenz, par aus et par lor eglise, à tenir et à garder fermemant sanz \12 venir encontre. 14 Et la dite Emenjarz les promet ausi à-tenir par sa foi donee corporement en nostre mains, par li et par ses hoirs que ele \13 oblige es devant dites choses tenir et garder. 15 Et vuelent et otroient li diz abbés et le covenz de Fontenoy, par aus et par lor eglise, 16 que les \14 lettres que il hont dou don que mes sire Mathiés, sire d'Estez, lor fist de ceste chose soient de nule valour quant à cest article desus dit quant \15 a-la partie des diz bois à la dite dame; 17 ne n'am poent user cil de Fontenoy ne en droit ne defuers quant au dit article vers la dite dame \16 ne vers ses hoirs. 18 Et hont recogne[u] [ci]l [4] de Fontenoy que ceste paiz est faite au profit de lor eglise.
19 En tesmoinnaige de la quel choses \17 et à plus grant fermeté, nos, devant d [iz] [5] Hugues dux de Bergoinne, avons mis nostre seal en ces presentes lettres à la requeste des partties \18 20 et avons loé ceste chose, ceu que à nos en affiert. 21 Ce fu fait en l'an de grace mil deus-cenz sexante et huyt, ou mois de mai.

Notes de fiche
[a] (XIIIe s.)
[b] XIVe s.

Notes de transcription
[1] Trou.
[2] Trou, restitué d'aprés les no193 et 195.
[3] Le trou de la ligne 9 a emporté la partie supérieure du s.
[4] Trou.
[5] Trou.