Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr172

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr172

1266, 17 août

Type de document: charte: vidimus

Objet: Vidimus délivré par l'official de Langres d'un acte d'Henri de Vergy de l'octobre1253, scellé de son sceau et de celui de la cour de Langres, portant sur plusieursaccords avec l'abbaye de Bèze. Henri de de Vergy confirme les acquisitions faitespar les hommes de Bèze au finage de Mirebeau, l'accord fait entre Jean de Til-Châtelet l'abbaye sur le bois de Velours (tenu en fief d'Henri par Jean), l'acquisition deterre faite au finage de Mirebeau par les hommes d'Oisilly dépendant de Bèze et laconsititution faite à l'abbaye par Ponce le Clerc d'une rente annuelle d'une héminede blé.

Auteur: official de Langres

Disposant: Henri de Vergy sénéchal de Bourgogne et seigneur de Mirebeau

Sceau: auteur

Bénéficiaire: Abbaye de Bèze (verso)

Rédacteur: auteur

Support: Parchemin jadis scellé d'un sceau sur double queue.

Lieu de conservation: Arch. dép., 3 H 298

Verso: Des terres que cil de Noirun ont aquis oufinaige de Mirebel [a]. - Transcriptum desterres que cil de Noiron ont acquises ou finaige de Mirebell[b] [c]. - Transcript d'ung appoinctemantentre les freres de Bese et ...be... surmon ... [d] [e].

1 A touz ces qui verront ces presantes lotres, 2 li officiaux de Loingres, salut an nostre Signor. 3 Saichoiz 4 que nos avons veu et leu les lotres ci de danz escrites, \2 dou seaul ça en-erriés Henri de Ver senechaut de Bergoinne, et dou seaul de la cort de Loingres saalés, ne chancelees ne efacies ne corrumpues, \3 an ceste meniere:
5 Je, Henri de Vergi senechaus de Bergoingne et sires de Mirebel, faiz savoir à touz cels qui verront ces lotres 6 que, con descorde fus \4 entre moy d'une part et l'abbé d'autre de ce que li honme de Noyron qui sunt honme au dit abbé avoient aquis prez et terres ou finaige de Mirebel, qu'il \5 ne povoient faire ne devoient ensi con je disoie, 7 et de ce qu'il avoient fait de lai une [1] herbergement c'on dit Noyrenot, nos sumes an tel meniere acordé 8 que \6 quanque li devant dit honme d Noyron et Noyrenot ont aquis ou finaige de Mirebel en prez, en terres et en autres choses jusqu'au jour d'ui, je aquit et outroy \7 à touz jourz à l'eglise de Bese; 9 ne je ne mi hoir n'i poons ne devons niant reclamer en toutes ces choses desorenavant, ne en la hebergement de Noyrenot, 10 ausi \8 ne ou molin qui siet de souz Noyron, je ne mi hoir n'i poons ne devons neant reclamer. 11 Et en aprés, de l'acort [2] qui est faiz entre l'abbé et le couvent de Bese d'une \9 part et Jahan signor de Trichatiaul d'autre, de l'usaige dou bois de Velort que li sires de Trichatiaul tient de moy en fieu, 12 de ce que li diz abbés et li couvenz \10 ont et doivent avoir an touz les bois de Velort et ou bois qui est Velort plenier usaige por toutes choses faire qu'il vouront, pour ardoir et pour maisoner \11 et pour toutes autres choses faire et à tout ce qui est mestiers dedenz la closure de l'a_beie [3] de Bese, [4] 13 et dou remenant de toutes autres couvenances ensi con \12 il se sunt acordé dou devant-dit bois; 14 et la terre que li honme d'Oisilly qui sunt honme dou dit abbé de Bese ont aquis ou finage de Mirebel, je otroi à l'église \13 de Bese; 15 et une amine de blé que Poinz li Clars, de Montigné, laissa à l'eglise de [5] Bese pour s'arme, à panre chacun an sus la terre d'Oisilli que cil Poinz tenoit \14 de moy en fieu, 16 je outroi et lou premot pour moi et pour mes hoirs que nos à ces devandites choses ne reclamerons neant nen ancontre n'en irons; \15 17 je lo et otroi [et] [6] premot an bone foy que je ne mi hoir ne poons ne devons aler encontre ces choses. 18 Et pour ce que ceste chose soit ferme et estauble \16 à touz jourz, je [7] ai mis mon seel an ces lotres et ai prié l'officiaul de Loingres que il mete lou seel de court de Loingres en tesmoignage de ces choses. 19 Ces \17 choses furent faites an l'an de l'incarnation Jhesu Crist mil et dous cenz et cinquante et trois, ou mois d'outouvre.
20 Et nos, devandiz officiaux, an cest \18 presant transcrit avons mis lou seel de court de Loingres an tesmoignage de verté 21 Ce fui fait an l'an de grace mil et dous cenz et sexante \19 et sex, lou jour de la Saint Memer.

Notes de fiche
[a] (XIIIe s.)
[b] Sic.
[c] (fin XIIIe s.)
[d] Effacé.
[e] (XVe s.)

Notes de transcription
[1] Corrigé sur laique le scribe avait répété par erreur.
[2] Le scribe avait écrit lacort, puis a relié les deux mots d'un trait de plume
[3] Ms. labeie
[4] On devine le deuxième e, arraché.
[5] Dans l'interligne.
[6] Tache.
[7] On devine esous une tache.