Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr167

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr167

1266, mai

Type de document: charte: donation

Objet: Donation faite par les soeurs Mathelie et Jeannette de Pontailler au prieuré NotreDame de Pontailler d'une rente annuelle de 5 héminettes de blé moulu, en aumône, àprendre sur leur part du moulin de Talmay.

Auteur: Guillaume de Champlitte, vicomte de Dijon et seigneur de Pontailler; Jean curé deSaint Jean de Pontailler

Disposant: Mathelie et Jeannette de Pontailler

Sceau: auteurs

Bénéficiaire: prieuré Notre Dame de Pontailler

Autres Acteurs: Girart dit de Chasses mari de Jeannette, Narduin mari de Mathelie, Perrenin etEtienne (mineur) fils de Narduin et tous leur autres enfants.

Rédacteur: auteurs

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue.

Lieu de conservation: Arch. dép., 32 H 742

Verso: De molendino de Talemer pro Narduin [a] [b].

1 Nos, Guillaumes de Chanlite vicuenz de Dijon et sires de Pontoiller, et mestres Jehans curiés de Saint Jehan, \2 2 façons savoir à-tous ces qui ces letres verront et orront 3 qu'en nostre presence estaublies Mathelie de Pontoillier et Juhan \3nethe sa suers, par le louz et par l'otroi de Girart dit de Chasses, mari Juhannote davant dite, et de Narduin, mari Mathe\4lie davant dite, et par [le] [1] lous de Perrenin et d'Estovenin fils Narduin devant dit et de tous lor autres anfans, et par le louz de \5 Margueron suer Mathelie et Juhannete davant dites, 4 ont doné et otroié por Deu et en aumosne perpetuel por l'ame \6 frere Guillaume, lor frere, au prieur et es freres de Nostre Dame de Pontoiller, de l'ordre do Val des Escoliers, 5 cinc \7 aminotes de blef moillant à-panre et à recevoir chascun an en lor partie de lor molin de Thalemer des la Saint Ber\8tremier en avant. 6 Et est à savoir que Girars ne Narduins davant dit ne lor comandemens ne doient riens panre \9 en lor [2] partie de la molture do davant dit molin dés le termine davant dit en avant, 7 jusque-tant que li prious \10 et li frere davant dit ou lor comandemens soient chascun an entierement paié de lor cinc aminotes de \11 blef ensic com il est devisé. 8 Cest don et ceste aumosne prometent Girars et Narduins ses freres davant dit, Mathe\12lie et Juhannote sa suers, por lor et por lor hoirs, à-garrantir à-tous jors au prior et es freres davant \13 dis.
9 Et je, davant dis sires de Pontoiller, lor doi garantir ausic à-tous jors lor aumosne à la bone foi, 10 et \14 Girars et Narduins davant dit et lor hoir m'en doient garder de tous damaiges. 11 Ce fu fait en l'an de \15 grace qui corroit par mil et .CC. et sixante et sis ans, en mois de mai.

Notes de fiche
[a] Le i atteind juste le bord du parchemin: sans doute a-t-il étérogné.
[b] (XIIIe s.)

Notes de transcription
[1] Omis par le scribe.
[2] Gros orefait sur un petit o.