Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr166a

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr166a

février 1305

Type de document: charte: vidimus

Objet: Transcription de l'acte 166 dans un vidimus confirmatif délivré par Charles d'Anjouet Catherine de Courtenay comprenant 1o) le vidimus de l'acte 166;2o) le vidimus d'un autre acte de Baudouin de même date;3o) le renouvellement de ces actes au profit du duc Robert II.

Auteur: Charles d'Anjou, Catherine de Courtenay impératrice de Constantinople, safemme

Disposant: Baudouin empereur de Constantinople

Sceau: auteurs

Bénéficiaire: Hugues de Bourgogne

Rédacteur: auteurs

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue dont subsiste à droite celuide Catherine.

Lieu de conservation: Arch. dép., B 11 936

Verso: De monseignour Challes et de l'ampereriz por Salenyque[a].

1 Nous, Challes filz dou roi de France, cuens de Valoys, de Alençon, de Chartres et de Anjo, et nous, Katerine, por la grace de Dieu empereriz de Constan \2tinoble, femme dou dit Challe et contesse des diz conteez, 2 faisons savoir à touz 3 que nous havons vehues dues paires de lettres saines et entieres, sealees dou seaul \3 de tres-noble et excellent prince Bauduin, empereour jadis de Constantinoble, aieul de nous, Katerine devant dite, des quele la tenour s'ensuit.
4 La tenour de la \4 premiere est tele:
5 Nous, Bauduins, por la grace de Dieu tres-foiauls empereres en Crist de Dieu coronez, governerres de Romanie et touz-temps accroissanz, faisons sa\5voir à touz cels qui ces presentes lettres verront 6 que nous, considerant et voiant le bien, le honour, le profit et l'avancemant qui nous puet venir en l'Empire de Romanie \6 de noble baron Hugue duc de Borgoigne, 7 nous, por ce, si donons et otroions au devant-dit duc et à ses heirs perpetuelment le roiaume de Salenique et les appartenences \7 ou toutes les droitures et les raisons qui appartienent au devant dit roiaume; 8 et li donons la baronie d'Ainnes et les apartenences; 9 et li donons encore par-dessus ce une des \8 autres plus granz baronies qui soit en l'Empire, cele que il meolz amera. 10 Et se il amoit meolz à havoir la baronie de Mauditon et la baronie de Laliet et de la Margue\9rie ou toutes leur apartenences que la devant dite grant baronie, 11 si volons que il les hait [1] en leu de cele grant baronie dessus dite, 12 et cele nous \10 demorra à nostre volunté. 13 Et volons et ottroions que la quelque baronie que li devant diz dux voudra havoir franchement à lui et à ses heirs, 14 ce est asavoir ou le devant dit \11 roiaume de Salenique et Ainnes, ou l'autre grant baronie et Ainnes, ou les autres baronies Mauditon, Laliet, la Marguerie et Ainnes, 15 que il les hait, et le remanent que il et \12 sui heir le tiegnent de nos en fief et en homage lige as us et as costumes de l'Empire. 16 Et se il avenoit chouse que cele grant baronie que li diz dux voudroit prandre \13 se estendoit dedanz les cinquante millies pres de Constantinoble, ce que se troveroit dedanz ces cinquante millies, nous li devons restablir et assoier autretant au plus pres et \14 au meolz seant que l'en porra à son gré, 17 et ce faisons nous por ce que nos volons environ Constantinoble à cinquante millies retenir por nostre demaine. 18 Et volons et ottroions \15 encore que se il avenoit chouse que li diz dux ou sui heir voussessent en aucun temps que nous leur feissiens autres lettres par que li don que nous li havons fait fussient plus \16 ferme et plus estable, 19 que nous en soiens tenu dou faire à leur requeste. 20 Et toutes ces chouses dessus dites havons nous juré sus saintes Euvangiles et promis en bone foi \17 à tenir por nous et por noz heirs ferme et estable. 21 Et en la tesmoignance de toutes ces chouses, nous havons doné au devant dit duc ces presentes lettres overtes sealees de \18 nostre seaul. 22 Ces lettres furent donees à Paris, l'an de l'incarnacion nostre Seignour mil et .CC. et sexante cinc, ou mois de janvier, ou .XXVI. an de nostre Empire. \19
23 La tenour de la secunde lettre est tele[...]
24 [2] En tesmoignage de queles chouses nous, Challes, et nous, Katerine, de l'auctorité et de l'assentement dou dit Challe nostre cher seignour et mari, havons mis \20 noz seauls en ces presentes lettres, 25 faites et donees l'an de grace mil troiscenz et quatre, ou mois de fevrier.

Notes de fiche
[a] (XIVe s.)

Notes de transcription
[1] suivi de plusieurs mots grattés.
[2] (disposition?) ligne 36