Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr149

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr149

1264, juin

Type de document: charte: reprise en fief

Objet: Reprise en fief du duc Hugues IV faite par Martel de Mailly de l'ensemble des terreset des revenus de Premères, Collonges, Pluvault et Beire qui lui ont été remis parle Temple, en échange de la moitié de la dîme de Pluvet que Martel tenait en fief duduc et dont le duc a confirmé la cession au Temple. verso: duc

Auteur: Martel de Mailly

Sceau: auteur

Bénéficiaire: Duc de Bourgogne

Rédacteur: bénéficiaire/auteur

Support: Parchemin scellé d'un sceau sur double queue (Coulon 348)

Lieu de conservation: Arch. dép., B 10476

Édition antérieure: Petit, t.V, no3371

Verso: Dou fié mon segnor Marteaul de Mailly [a]. - de ce que il avoit au payage de Longeau et deChandostre [b]. - Dijon. Es fiez[c]. - Potier[d].

1 Ge, mes sires Marteaux de Maillé, chevaliers, sires de Longeau, 2 fais savoir à touz ces qui ces letres verrunt 3 que, cun ge \2 ahe fait eschange es freres de la chevalerie dou Tample de la moitié de tout le disme de Plové qui est entre Tresclun \3 et Ploveot, la quele moitié je tenoie en fié de mon segnor Hugun duc de Burgoinen, 4 et li dit frere en eschange de \4 celi moitié de disme ahent doné auximant moi et à mes hoirs en heritaige à touz jors de ce que il avoient ou paaige \5 de Chandostre [1] et de Longeau, 5 et lor homes de Prunieres, 6 et trois emines et un bichot d'avoine et quatre soulz et \6 dimé d'estevenans que il doivent chascun an à la feste Saint Remi, les Roonceaux de Colonges, et quant \7 que li dit frere avoient à Prunières, à Colunges et à Ploveot et à Bere en homes, en cens, en mex, 7 et cun [2] \8 li diz mes sires li dux por ma priere lor ait quité celi moitié de disme de Plové qui estoit de sum fié, 8 je por moi \9 et por mes hoirs, sauf l'autre fié que je tieng de mon segnor, en leu et en recompensation dou dit fié de la \10 moitié dou disme, en pren et teing en fié de celu mon segnor le duc totes les choses desus nonmees que li \11 dit frere m'avoient baillies et ont delivrees por le dit eschange. 9 Et en tesmoingnaige de verité, je a mis mon \12 seel en ces letres. 10 Ce fu fait en l'an .M.CC.LX. et quatre, ou mois de joing.
Notes de fiche
[a] (XIVes.)
[b] (XVe s.)
[c] (XIVe-XVe s.)
[d] (XVe s.)

Notes de transcription
[1] sen surcharge sur u.
[2] Les deux premières lettres ont été corrigées.