Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr147

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr147

1264, juin

Type de document: charte: reprise en fief

Objet: Reprise en fief du duc Hugues IV faite par Guillaume, vicomte de Dijon et seigneur dePontailler, de plusieurs possessions autour de Soissons-sur-Nacey et Vielverge etdes fiefs tenus de lui-même, biens qu'il avait jusque là tenus en alleu.

Auteur: Guillaume, vicomte de Dijon et seigneur de Pontailler

Sceau: auteur; Richard abbé de Saint Bénigne de Dijon

Bénéficiaire: Hugues IV?

Rédacteur: auteurs?

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue.

Lieu de conservation: Arch. dép., B 10476

Édition antérieure: Pérard p. 505

Verso: Registrata est. De feodo domini dePontoiller [a]. - Fiez dou segnor de Ponteillier[b]. - Fiez [c]. -Dijon [d].

1 Nos, Guillaumes vicuens de Dyjon et sires de Pontelier, 2 façons savoir à touz cels qui verront et cels presentes lettres 3 que nos, porveablement et sanz \2 decevance, avons pris en fié de noble prince Hugon, duc de Borgoingne, toutes les choses qu sont desouz contenues, 4 c'est à savoir trente et six maisnies \3 d'omes en la vile de Seissons, et vint et trois maisnies d'omes à Viezverges et les hoirs et les tenemenz et les demeneures enteriment des diz homes; 5 et tout quant que nos \4 avons et poons et devons avoir dois lou pont de Pontelier jusque au biez de Poussot devant Chesseals, 6 c'est à savoir la Vevroille et Charcis demie la Vevre de Par\5rigné; 7 et la moitié de touz les autres bois qui sont entre nos et lou seingnor de Rens qui durent dois lou bois de la Marche jusque au bois de Champaingné et \6 jusque au chemin de Pesmes; 8 et quant que nos avons et poons et deons avoir dedanz cels dous pourpris en toutes choses, es quex toutes choses nos avons la grant justise, \7 les quex choses sont de nostre propre demeneure.
9 Avec ce, nos avons pris en fié dou devant dit duc lou fié que cil de la Roiche tienent de nos es dites viles de Seis\8sons et de Viez Verges et es apartenances, 10 c'est à savoir trente et dous maisnies d'omes et dix amines de blé de rente ou disme; 11 et touz les fiez que autres genz tienent de \9 nos en cels leus, c'est à savoir de quarente et trois maisnies d'omes et de lor hoirs et de lor tenemenz et de lor demeneures, en toutes les quex choses nos avons toutes les amendes et des bannies et des bois, sanz partie d'autrui. 12 Et toutes cels choses, par nostre sairement corporelment doné sus saintes Euvangiles, nos teniens de nostre propre \10 demeneure en aluef, franches de touz fiez et de toutes autres servitutes quex que eles soient. 13 Et toutes cels choses nos et nostre hoir tenrons et devons tenir de \11 monseignor lou duc devant dit et de ses hoirs en fié parmaingnablement, sauf les autres fiez que nos tenons de lui. 14 Et promettons par nostre sairement devant \12 dit et par enloiement de touz noz biens ou que il soient et quel que il soient toutes cels choses si conme eles sont devisees desus deffendre à bone foi et parmaingnablement, \13 paisiblement, quittement, garantir franchement de tout autre fié et de tout servise et de toutes servitutes que que eles soient au devant dit duc et à ses hoirs, \14 por nos et por les noz hoirs, les qux nos enloions à toutes chels couvenances tenir parmaingnablement.
15 Et por ce que cels choses soient fermes et estables à touz \15 jorz mais, nos avons mis nostre seal en cels presentes lettres. 16 Et à plus grant fermeté, nos avons prié et requis et fait mettre en cels presentes lettres meis\16mes lou seal henorable et religious baron Richart abbé de Saint Benigne de Dyjon, en tesmoignage de verité. 17 Et nos, freres Richarz, abbés \17 de l'iglise de Saint Benigne de Dyjon, par la priere au viconte de Dyjon desus nomé, avons mis en cels lettres nostre seal avec lou suen \18 seal. 18 Ce est fait en l'an de grace .M.CC. et sexante et quatre, ou mois de juing.

Notes de fiche
[a] (XIVe s.)
[b] (XIVe s.)
[c] (XIVe s.)
[d] (XVe s.)