Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr146

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr146

1264, mai

Type de document: charte: reconnaissance

Objet: Reconnaissance faite par les frères Jeannin et Guichart de Villeneuve de ce qu'ilssont taillables et exploitables par le duc Hugues IV pour leurs biens situés dansles paroisses de Sanvignes, Saint-Bérain, Charmoy, Blanzy et Saint-Vallier.

Auteur: Girart évêque d'Autun

Disposant: Jeannin et Guichart de Villeneuve

Sceau: auteur

Bénéficiaire: Hugues IV

Rédacteur: auteur

Support: Parchemin scellé d'un sceau sur double queue (Coulon 907).

Lieu de conservation: Arch. dép., B 1264

Édition antérieure: Philipon, Les Parlers...Bougogne occidentale II,I; Richard, Entre aveu de mainmorteet aveu de bourgeoisie...

Verso: Moncenis. De quitance de l'eritaige deSanvignes [a] [b]. - Conmen Guichartet Jehan de Vile Neuve confessentestre tailiables de ce qu'il tiennent àSanvigne [c].

1 Nos, Girar avesque de Ostum por la grace de Deu 2 façons savoir à-toz ceaus qui verront ces presentes \2 lestres 3 que an nostre presence por ceu estaubliz personaument, Guichar de Ville Noe et Johanz de Ville Noe, freres, \3 ont [1] recogneu por devant nos 4 que il sont taillaubles et esploitaubles aut et bas à noble barom à Hu\4gom, dux de Bergoigne, et à ses oirs, de tot lor heritaige que il ont ne puent avoir an la par\5roche de Senvignes, an la parroche de Seint Bereim, an la parroche de Charmoy, an la par\6roche de Blanzy et an la parroche de Seint Vailli, c'est assavoir de terres, de prez et de bois. Et se il \7 avient que ceu soit que li diz Guichar et li diz Johanz que sont devant nonmez ou lor oirs reclaiment autre \8 seignor [2] ne autre jotise ou autre signorie for que la dite Hugom, dux de Bergoigne devant nonmez, ou \9 de ses oirs, ou se il se departeint de rere lui, les dites terres, li diz prez et li diz bois qui sont es par\10roches devant nonmees et totes les choses que il tient an-fié ou à servis d'autrui es-parroches devant \11 dites remandront quie au dit Hugom, dux, ou à ses hoirs, parduraublement, senz recleim d'aus ne des \12 lor oirs. 5 Et ces choses devant nonmees ont juré por-devant nos sus seint Avengille à-tenir et à-garder \13 li dit Guichar et et [3] li dit Johanz, freres, ne que il ne vandront an contre por aus ne por autrui, ne \14 ne consentiront qu'autres i-veigne. 6 An tesmoin de la quel chose, nos, à la requeste des [4] diz Guichar et \15 Johanz, freres, avons mis an ces presentes lestres nostre seel, 7 donees et faites an l'am de-l'incarnaciom \16 nostre Seignor mil et .CC. et sexante et quatre, ou mois de may.
Notes de fiche
[a] Analyse biffée.
[b] (XIVe s.)
[c] (XVe s.)

Notes de transcription
[1] Précédé du signe et.
[2] Pâté sur le e.
[3] espace blanc, mot gratté dans l'édition entre les deux et.
[4] scorrigé sur z.