Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr104

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr104

1261 (n.st.), janvier

Type de document: charte: hommage lige

Objet: Hommage lige prêté par Geoffroi de Polisy le Jeune à Miles de Noyers pour son fief deJouancy, sauve la terre mouvant de Jean de Saint-Sépulchre, fief pour lequel il doit6 semaines de garde à Noyers chaque année. Il reçoit en outre en accroissement defief 40 livres tournois.

Auteur: Gui, évêque de Langres, Miles, abbé de Saint Michel, Hugues, doyen de chrétienté deTonnerre

Sceau: Acte établi au nom et sous les sceaux de Gui, évêque de Langres, à la juridictionduquel Geoffroi se soumet, de Miles, abbé de Saint Michel, et d'Hugues, doyen dechrétienté de Tonnerre.

Bénéficiaire: Miles de Noyers

Autres Acteurs: Geoffroi de Polisy le Jeune, Miles de Noyers, Jean de Saint-Sépulchre, Gui, évêquede Langres, Miles, abbé de Saint Michel, Hugues, doyen de chrétienté deTonnerre

Support: Parchemin jadis scellé de trois sceaux sur double queue dont subsiste celui de gauche(Coulon 956).

Lieu de conservation: AD COr B 10474.

Édition antérieure: Petit, t.V, no 3219.

Verso: Dou fié de Jouanci[a] de mon seignor Jofroi dePolisi [b]. - Facta estper B. [c]

1 Nos, Guys, par la grace de Deu evesques de Leingres, et nos, freres Miles, abbés de Sain Michiel de Torneurre, et nos, \2 Hugues, deiens de la crestienté de Tornerroys, 2 faisons à-savoir à touz cels qui verront ces presentes letres 3 que mes sire Jofroiz \3 de Polisy, chevaliers, li Juenes, fiz mon seignor Jofroi de Polisy lou Viel, a recogneu par devant nos 4 qu'il est hons liges devant totes \4 genz à Milon, chevalier, seignor de Noiers, 5 sauf son heritaige qui muet de Janhan de Sain Sepuchre, quant il i avanra, 6 por chief dou fié \5 de Joancé et des apartenances et de ce que l'an tient de luy an la dite ville. 7 Et por ce dit fié li diz Jofroiz doit .VI. semaignes \6 de garde ou chatel de Noiers chacun an à la requeste dou seignor de Noiers ou de ses hors. 8 Et a recogneu li diz Jofroyz \7 que il a receu dou dit Milon quarante livres de tornoys en acreissance dou fié de Joancé, 9 et que cil diz Jofroyz ne puet, \8 ne il ne si hoir, metre ne quiter en autre main qu'an la leur lou dit fié de Joancé. 10 Et s'est à savoir que cil diz Jofroyz s'et \9 mis an la juridicion de nos, devant dit Guy, evesque de Leingres, 11 que se il eissoit fors de devant dites recognoissances \10 ou d'aucune de cels, que nos, devant diz evecques, lou puissiens escumenier, luy et ses hors, an quequen leu que il soient. \11 12 Et an tesmoing et an confermemant de cestes choses devant dites, nos avons panduz noz seiaux an ces presentes letres, \12 à la requeste dou dit Jofroy. 13 Ce fu fait an l'an del Incarnacion Nostre Seignor mil et deus cenz et sexante, ou \13 moys de janvier.

Notes de fiche
[a] Au dessus de Polisi, biffé.
[b] (XIVe s.)
[c] (XIVe s.)