Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr098

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr098

1260, septembre

Type de document: charte: confirmation de donation

Objet: Confirmation par Marie, veuve de Mathieu de Nesle, et leurs enfants, et par Guillaumed'Echalot et Jean de Nesle comme seigneurs du fief, de la donation que Mathieu avaitfaite en aumône à l'hôpital des Antonins d'Etais, à savoir 4 setiers de céréalesmoitié froment moitié avoine de rente annuelle, contre la célébration de sonanniversaire.

Auteur: Hugues IV, duc de Bourgogne

Sceau: Acte établi au nom et sous le sceau du duc Hugues IV.

Bénéficiaire: l'hôpital des Antonins d'Etais

Autres Acteurs: Marie, veuve de Mathieu de Nesle, Mathieu de Nesle et leurs enfants "Helluis",Adeline et "Emonin", Guillaume d'Echalot, Jean de Nesle,l'hôpital des Antoninsd'Etais, Hugues IV, duc de Bourgogne

Support: Parchemin jadis scellé d'un sceau sur lacs[a]. Taché au niveau du tiers supérieurdroit, ce qui rend l'encre pâle mais toujours lisible.

Lieu de conservation: AD COr 117 ter H 1247.

1 Nos, Hugues, dux de Bergoine, 2 façons savoir à touz cels qui verront ces presentes letres 3 que ma dame Marie, ja_dis [1] feme de mon seignor \2 Matier de Naeles, et Helluiz et Adeline et Emonins, enfant dou devant dit Matier, hont recogneu par devant nos et en nostre presence 4 que il volent \3 et otroient et loent et tenent à ferme chose et estauble à touz jorz l'aumone 5 que li devant diz Matiés ha faite et donee et otroie à la mai\4son de saint Antoine d'Estez [2] por faire son anniversaire chascun an, 6 c'est à savoir quatre setieres de blé, mitié froment mitié avoigne, à la mesu\5re de Chastoillon, à pranre et à recivoir chascum an à la Saint Remi sor les costumes et sor les rantes de ceu que il hont [à] [3] Estez. \6 7 Et se ceu ne lou pooit sore ne sofire, la devant dite dame et li devant dit enfant volent et otroient et assenent à la devant \7 dite maison que il poissent pranre tote la defaillance sor la taille, sor les gainages et sor totes les autres rantes des premieres qui en \8 itroient, jusque la devant dite aumone fust paie anterienemant. 8 Et ceste aumone desus nonmee hont loee et otroié en nostre \9 presence mes sires Guillaumes d'Eschalo et Jehanz de Naeles de cui fié ces choses devant dites movent. 9 Et por ceu que ceste cho\10se soit ferme et estauble, à la priere et à la requeste de ma dame Marie et de Heluis et de Hemonin et de mon \11 seignor Guillaume et de Jehan desus nonmez, avons fait à metre nostre seal en ces presentes letres en tesmoinaige de verité. 10 Ce \12 fu fait en l'an de l'Incarnation Nostre Seignor mil et .CC. et sexante, ou mois de septembre.

Notes de fiche
[a] De cire blanche sur lacs de soie noire,d'après un vidimus de 1400 dans la même liasse.

Notes de transcription
[1] Ainsi coupé: jadis.
[2] Le deuxième eest refait sur un jambage plongeant.
[3] Omis par le scribe.