Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr064

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr064

1256, octobre

Type de document: charte: échange

Objet: Echange entre Guillaume de Marey et des fils, d'une part, et le duc Hugues IV d'autrepart, de leur fief de Salives contre Villeberny plus 100 livres dijonnaises, sauf lefief tenu du duc par la dame de Sombernon.

Auteur: Amée, abbé de Saint Etienne de Dijon, et Aubri, doyen de chrétienté de Dijon

Sceau: Acte établi au nom et sous les sceaux d'Amée, abbé de Saint Etienne de Dijon, etd'Aubri, doyen de chrétienté de Dijon.

Bénéficiaire: Hugues IV, duc de Bourgogne

Autres Acteurs: Guillaume de Marey et ses fils "Allebaut", Jean et Jaquin, Hugues IV, duc deBourgogne, la dame de Sombernon, Amée, abbé de Saint Etienne de Dijon, et Aubri,doyen de chrétienté de Dijon

Support: Parchemin scellé de deux sceaux sur double queue (Coulon 1367 et 1176).

Lieu de conservation: AD COr B 1328.

Édition antérieure: Pérard, p.326.

Verso: Chastoillon. Dou don fait au duc de mon segnorGuillaume de Maré por plusors choses à Aignay[a]. - Acquez. Auxois[b].

1 Nos, Amees, humles abbés de Saint Estiene, et maistres Aubriz, deiens [1] de la crestienté de Dyjon, 2 façons savoir à-touz cels qui cels \2 lettres verront et orront 3 que, en nostre presence estaubliz, mes sires Guillaumes de Mary, chevaliers, et Allebauz, Jahanz et Jaquins, fil celui Guillaume, ont \3 recogneu par devant nos 4 que il, de lor bone volunté, senz force et contreignement, ont doné, quitté, otroié et delivré à noble baron Hugon, duc \4 de Borgoingne, et à ses hoirs en parmaingnable et pardurable heritaige 5 totes les choses que il avoient ou devoient avoir ou pooient à Salive et ou \5 finaige et as apartenences de celi ville, 6 en fortereces, en maisons, en homes, en justises, en seingnories granz et petites, en bois, en usaiges, en pastures, \6 en aigues, en prez, en terres, en costumes et en totes autres choses quex que eles soient, les quex choses, ensi con il disoient, estoient dou fié lige celu duc. 7 Et \7 de totes cels choses il se sunt devestu por els et por lor hoirs et en ont revestu lou duc por lui et por ses hoirs et l'en ont mis en possession et en veraie vesteure \8 senz aler en_contre [2], por lor sairement que fait en ont sus sainte Evangile. 8 Et ont recogneu devant nos que en eschange de cels choses li devant-diz dux \9 lor ai doné et quitté et otroié et à lor hoirs auximent, por lui et por ses hoirs, totes les choses que il avoit à-cestui jor en la ville et as apartenences de Ville Bar\10ni en tote choses, 9 sau lou fié que la dame de Sombernon ou li sien doivent tenir dou duc et des siens de ce que il ont à Villebarni et ou finaige, li quex fiez \11 remaint à mon seingnor lou duc et es siens; 10 et ces choses de Villebarni et forterece, se mes sires Guillaumes la façoit, il ou si hoir, à Villebarni, sunt \12 dou fié lige mon seingnor lou duc et des siens jurauble et rendauble. 11 Et avec ces choses et por raison dou dist eschange, li dux lor ai doné et delivré en \13 deniers nombranz cent livres de digenois, des quex choses et des deniers il se sunt tenu por paié. 12 Et ont arenuncié et deguerpi à touz droiz es\14criz et non escriz et à touz usaiges et à totes costumes, que il, por raison d'avoerie, de garde, de mariaige, de douaire ne por autre raison qui aidier \15 lor puisse, n'iront encontre cels covenances por els ne por lor hoirs, ne consentront que autres i-vaingne; 13 et l'unt promis tenir et garder à touz jorz por lor \16 sairement, por lor et por lor hoir, les quex il anloient à ceste chose, et sus l'enloiement de touz lor biens mobles et heritaiges que il ont ou porront avoir. 14 Et ou \17 tesmoingnaige de ceste chose, nos avons mis, à la requeste des devanz diz mon seingnor Guillaume, Allebaut, Jahan et Jaquin, noz seaus en cels presentes \18 lettres. 15 Ce fu fait en l'an de grace .M. et .CC. et cinquante et sis, ou mois d'oictouvre.

Notes de fiche
[a] (XIVe s.)
[b] (XIVe s.)

Notes de transcription
[1] Deuxième een surcharge sur un i.
[2] Ainsi coupé: encontre.