Accueil>Les corpus textuels>Charte chCOr060

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Côte d'Or (chCOr)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chCOr060

1256, janvier (n.st.)

Type de document: charte: renonciation

Objet: Renonciation par Thibaut [II], comte de Bar, en échange de 1000 livres estevenantes,à la garantie due par Hugues et Aalis, comte et comtesse de Bourgogne, pour lasuzeraineté de Clefmont en Bassigny qu'ils ont donnée à Thibaut en accroissement defief: ceux-ci se borneront à témoigner de ce don en cas de procès.

Auteur: Thibaut [II], comte de Bar

Sceau: Thibaut [II], comte de Bar

Bénéficiaire: Hugues, comte de Bourgogne, Aalis, comtesse de Bourgogne

Autres Acteurs: Thibaut [II], comte de Bar, Hugues, comte de Bourgogne, Aalis, comtesse deBourgogne, le seigneur de Clermont, la reine de Navarre, le roi de Navarre

Support: Parchemin jadis scellé d'un sceau sur simple queue.

Lieu de conservation: AD COr B 304.

Édition antérieure: Cartulaire des comtes de Bourgogne, no LXXX.

Verso: [a]Fit [b]. [c]Facta est [d]. - Que le conte de Bar ne puetdemander au conte de Borgogne garantie du fyéde Cler[mon]z en Bassigny [e].

1 Nos, Thiebauz, cuens de Bar, 2 façons savoir à toz cex qui verront ces presentes latres \2 3 que nos ne nostre hoir ne poons ne devons demander aide ne garantie au noble barom \3 Hugom, conte palazim de Borguoigne, ne à la noble dame Alis, contesse palazine de Borguoigne, sa feme, \4 ne à lor hoirs, do fief de Clermont em Basseigné, se de lor espoine gré n'estoit, et quité \5 les avons et de l'aide et de la garantie. 4 Et por ceste quitance il nos ont doné mil \6 livres d'estevenans. 5 Et s'est à savoir que, se plaiz movoit entre nos et lo seignor de \7 Clermont de cestui fief de Clermont que il nos ont doné em escresance de nostre fief, \8 ou se nos em plaidoyons à la roine ou au roi de Navarre, et jors em estoit pris em mar\9che do contee de Borguoigne et do contee de Champaigne, et li rois ou la roine venoyent \10 au jor, li cuens de Borguoigne y vendroit por lo dom tesmoignier, senz autre aide fai\11re se de som gré n'estoit. 6 Et se li rois ou la roine n'i venoyent, li cuens et la contesse y \12 envoyeroient lor message qui porteroit lor latres de creance por ce inssi tesmoig\13nier, ou autre part se mestiers nos [1] estoit. 7 Et em tesmoignage de ces choses, nos, \14 Th., cuens de Bar, avons fait seeler les presentes latres de nostre seel. 8 Ce fu \15 fait l'ant de l'Incarnatiom Jhesu-Crist mil .CC. et cinquante et cinc, el mois \16 de genvier.

Notes de fiche
[a] Sur le repli:
[b] (XIVe s.)
[c] Audos:
[d] (XIVe s.)
[e] (XVe s.)

Notes de transcription
[1] Rajouté après coup, serré entre mestierset estoit.