Accueil>Les corpus textuels>Charte docVDGE014

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : docVaud (chVauGe)
Responsable du corpus : NN
Édition de la charte : Bernadette Gavillet.

docVDGE014

1295, 23 juillet

Type de document: charte: vente

Objet: Léone et Guillaume donnent au prieur de Satigny les droits des pâturages et des champsdes montagnes des paroisses de Péron et de Saint-Jean-de-Gonville pour la somme de 200livres genevoises.

Auteur: Léone, dame de Gex, et Guillaume, son fils.

Disposant: Léone, dame de Gex, et Guillaume, son fils.

Sceau: sceau de Léone, dame de Gex, et Guillaume, son fils.

Bénéficiaire: Estevenet, prieur de Satigny.

Lieu de conservation: AEG Pièces histotiques 133

Édition antérieure: Source du droit, I, 76; Gossen (1970), "Considérations sur la scripta"para-francoprovençale"", in: Revue de Linguistique Romane 34, 331-332.

Verso: Littera hominum prioris Satignaci de usagiis etconsue[tu]di[ni]bus montium Sancti Johanis deGuovellias. (XIVe s.?).

1 \2 Nos, Lyone, dame de Jayz, et Guillames, ses fiz, 2 façons à-savoir ad toz cez qui verront cex \3 lettres 3 que nos confessons et reconessons, por [1] nos et por [2] nostres hers, de nostre bon gré, que li homent presant et ad-venir de religious baron et hone\4ste de frere Esteve [3], humi priour de Satignie, demorant en les parroches de \5 Pirons et de Sen Johant de Govellies, et lour her, presant et ad-venir, hant et \6 devont havoir, por [4] toz jors mais, uus en nostres montagnies assises sus \7 les dites parroches, 4 en teil forme que il et lour her, por [5] toz jors mais, es dites \8 montagnies esserteont et gaignieont ensi cum il hant usé de esserter \9 et de gaignier es dites montagnies, 5 et que il en possont meisoner, \10 vendre et acheter dedanz les dites parroches et es homes des dites \11 parroches, 6 et que li dyz priors et si successour possont meisoner et \12 panre por [6] arder des dites montagnies dedanz la cloisure dou prioré \13 de Satignie, por [7] toz jors mais, liberament [8] sens atre treü. 7 Et promettons, por [9] nos et \14 por [10] nostres hers, par nostre soirimant, estre leal deffendiour et guerant sore les \15 dites choses ou dit priour et es dyz ses homes, de toz et encontre [11] toz, et \16 que nos ne vindrons contre les choses desus dites ne aucones de celles. 8 Et volons \17 que, se il hi aveont nion atre droit ou atre raison devanz la data de cex \18 lettres, que ce lour soit sal et ne lour facet nion atre prejudice; et se nos \19 assimant hi aveont nulle atre raison, que elle nos soit sarve. 9 Por [12] les quez choses \20 nos avons haü dou dit priour et de ses homes desus dyz vint livres \21 de genevois. 10 Et renunçons en cest fait ad tot droit par le queil nos porroünt \22 aler contre les choses desus dites ou aucones de celles. 11 En tegmoin de \23 la queil chose, nos avons cex lettres ballié ou dit priour et es-diz ses homes, \24 sellees de nostres sez. 12 Donees ad Jayz, le sabedi aps la feste de seinte Mari\25e Magdalene, en l’ant de grace corant par .M.CC. nonante et cinc.
Notes de transcription
[1] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[2] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[3] OuEstene.
[4] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[5] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[6] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[7] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[8] Oulibrament.
[9] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[10] Le pbarré doit apparemment être développé en por.
[11] Ainsi coupé: en contre.
[12] Le pbarré doit apparemment être développé en por.