Accueil>Les corpus textuels>Charte chdouai0154

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de Douai (chDo)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Monique Mestayer / Thomas Brunner

chdouai0154

1259, octobre. - Lauwin-Planques.

Type de document: charte: legs

Objet: Legs fait par Emmelot de Bruille à Juetain de Bouvines d'un quartier de terre à Lauwin-Planque et d'une rente d'une rasière de blé.

Auteur: non annoncé, sire et hôtes de Lauwin(-Planque).

Disposant: Emmelot de Bruille.

Sceau: non scellé; devise chirographaire: CIROGRAPHE

Bénéficiaire: Juetain de Bouvines.

Autres Acteurs: Raoul, sire de Lanwin, Pierre, son frère; hôtes de la ville: Robiert Froiscart, Jacques de Biaumont, André del Marés, Gérard le Sech.

Support: Original parchemin chirographe superposé bipartite - partie inférieure.

Lieu de conservation: AM Douai, 2NC1432, anc. cote: AH Douai, Fonds du béguinage dit des Wetz, n° 787.

Verso: Ce contresescrit warde Raous, li sires de Lanwin.

1 Sachent tout cil ki sunt et ki a-venir sunt que 2 Emmelos de Bruisle doune \2 et laist, apriés sen deciés, pour Diu et en aumosne, a Juetain de Bouvines, se conpaignesse, \3 un quartier de tiere que ele a el tieroir de Lanwin parmi le rente ki assise i-est et une \4 rasiere de blet de rente a hiretage a .VII. deniers priés del melleur a-prendre sour le \5 maison Robiert Walon; et cele rasiere de blet doit i-estre paie devens le jour Saint Remi \6 et s'il avenoit que on ne-fust paiet de cele rasiere de blet de rente au jour ki assis i-est, on \7 doit revenir al mes del devant dit Robiert duskes adonc que on sera plainement par\8paiet de celi rasiere de blet. Et en tout çou que ci deviset est, met Emmelos de Bruisle \9 Juetain, se conpaignesse devant nomee, en tel point cum ele est, par ensi que ele le puet \10 boire et megnier et vendre et despendre cumme le sien; et s'il avenoit cose que Emmelos \11 devant dite fust apriessee de poureté par quoi il le couvenist entrer en aucune des \12 maisons de le vile de Douai, fust a Saint Sanson u en aucune des autres maisons de \13 le vile, Juete devant dite le doit porvir selonc le sive volentet et ne-mie selonc \14 le volentet Emmelot ne de ciaus en qui main ele seroit. Et ceste devise fait Emmelos \15 devant dite de se franke volentet et veut que ele soit ferme et estaule a tous jours sans \16 jamais remuer. Ce fu fait par devant Raoul le signeur et Pieron, sen frere, et les \17 ostes de le vile Robiert Froiscart, Jakemon de Biaumont, Andriu del Marés et \18 Gherart le Sech. 3 Ce fu fait en l'an del Incarnation Nostre Signeur .M.CC.L. et neuf \19 el mois de octembre.