Accueil>Les corpus textuels>Charte chdouai0435

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de Douai (chDo)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Monique Mestayer / Thomas Brunner

chdouai0435

1270, 17 fÈvrier (n. st.). ñ Douai.

Type de document: charte: arrentement

Objet: Lettres de Marguerite de Flandre et de Guy de Dampierre, de l'arrentement perpétuel qu'ils ont concédé à la Commune de Douai de leur propriété utile sur les PrÈs de la Ville, rÈserve faite de leur haute justice, et moyennant une rente annuelle de 12 d. douisiens.

Auteur: Marguerite de Flandre et de Guy de Dampierre

Sceau: (1) Sceau oblong de cire brune sur lacs de soie rouge de Marguerite de Flandre. (2) Sceau rond de cire brune sur lacs de soie rouge de Guy de Dampierre

Bénéficiaire: Les Èchevins et la ville de Douai.

Support: Original parchemin scellÈ.

Lieu de conservation: AM Douai, AA 48.

Édition antérieure: Brassart, Histoire du château..., Preuves, n° 119, p. 245. - Espinas, Finances, n° 46, p. 441.

Verso: Lettre du conte Guy et le contesse Marguerite du don des pres de le Ville fait a le ville. IXa.

1 Nous Margherite, contesse de Flandres et de Haynau, et je Guis ses fius, cuens de Flandres et \2 marchis de Namur, faisons a savoir a tous, ke nous a la pryere et a la requeste de nos chiers amis les eschevins et la communitei de la vile de Douai avons dounei et otroiie et donons et otrions as eschevins et \3 a la communitei devant dis, toute la droiture ke nous aviens ou demander poiens pour nous et pour nos hoirs \4 en tout le mares et en toute la piece de terre entirement ki siet de lonc entre le tenement dou Temple de Doai \5 et entre le maladerie de Garbegni, ensi comme cil mares et cele piece de terre síestent de lonc la entre deus si comme \6 dist est, et ensi comme ele síestent de leit de la riviere mouvant juskes au fosseit ki fais est selonc la chau\7cie et selonc le chemin ki va de Doai a Raisce, et cil meimes fosseis est a la vile de Doai. Et ceste chose est \8 a entendre sauve nostre justice, et sauf le cours de la riviere, et sauf le chemin des navieurs. Et pour le recou\9niscance de toutes ces choses, nos doit paier la vile de Doai de cens u de rente chascun an douse deniers \10 douwisiens le jour de la feste Saint Remi, la-quele rente on paiera a Doai, au receveur de nostre espyer \11 de Doai, chascun an, au jour devant dit, a tous jours a nostre oes. Et si avons permis et permetons pour nous et \12 pour nos hoirs ke nous toutes les choses devant dites tenrons et ferons tenir fermement et establement en \13 boene foi sans mal engien as eschevins et a le communitei de la vile de Doai devant dite. Et a ce obliions \14 nous, nous et nos hoirs contes de Flandres. En tesmoignage et en seurtei de la-quel chose, nous avons dou\15nei ces presentes letres as eschevins et a la communitei devant dis, seelees de nos saieaus, ki furent \16 dounÈes en lían del Incarnation Nostre Segneur Jhesu Crist mil deus cens soissante et noef, le lundi apres \17 la quinzaine de la Chandeleur.