Accueil>Les corpus textuels>Charte ChHM269

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Haute-Marne (chHM)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean-Gabriel Gigot (révision: Jacques Monfrin et Lucie Fossier) / D. Kihaï

ChHM269

1271 (n.st.), 21 janvier

Type de document: charte: notification d'aveu

Objet: Aveu de fief rendu à Guy évêque de Langres, par Evrard de Piépape chevalier, pour sa maison de Piépape, l'ensemble de ses biens et de ses droits à Choilley, Dardenay, Isôme, et ce qu'il tient en la ville et châtellenie de Montsaugeon, les biens de Longeau exceptés.

Auteur: Hugues archidiacre de Langres, et maître Jean de Tavaux archidiacre de Lassois

Sceau: auteurs

Bénéficiaire: évêché de Langres

Autres Acteurs: Evrard de Piépape chevalier

Rédacteur: scriptorium de l'évêché de Langres

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue

Lieu de conservation: AD HM, G 250 - Evêché de Langres

Verso: C'est la lettre de la reconoissance del fié mo(n) signor Evrart de Peepaple chevalier (XIVe s.); Littera domini Evrardi de Ppleopapa? de domo sua quam tenet ab episcopo lingonensi.

1 Nos, Hugues, arcediacres de Langres, et nos, maistres Jehanz de Thaviaus, arcediacres de Laçois \2 an l'eglise de Langres, 2 faisons savoir à toz cels qu[i] verront et orront ces presantes letres 3 que, an \3 nostre presance personelmant estaubliz, mes sires Evrarz de Peepaple chevaliers, ha requenehu \4 et confessé de sa propre volunté 4 que il est hons liges de ses meins de redoté pere Gui, par la grace \5 de Deu evesque de Langres, 5 et que il tient an fié dou dit mon seignor l'evesque sa maison de Peepa\6ple et les appandises de la dite maison, quanque il ha, puet havoir et doit par quelque raison que \7 ce soit an la vile de Peepaple et aus finaiges de la dite vile, et aus viles de Choilley, de Dardenay, \8 de Ysome et aus finaiges, 6 ce est à savoir an homes, an fames, an prez, an terres araubles et non araubles, \9 an bois, an vignes, an justises, an aigues, an rierefiez, 7 et ce que il tient ou chastel et an la vile, \10 an la chastelenie et ou mandemant de Montçaujon, 8 fors ce que il tient an la vile de Longe \11 Aigue et ou finaige, et an totes autres choses, quelsque eles soient, an fiez et an rierefiez. 9 Et \12 renunça an cest fait à tot droit de loi et de canon que il li porroit valoir contre ces devant \13 dites choses ou auqunes. 10 Ou tesmoig de la quel chose, nos havons mis nos seaus an ces presan\14tes letres, à la requeste dou dit mon seignor Evrart. 11 Et furent donees le mercredi devant \15 la feste seint Vincent, an l'an Nostre Seignor mil deus cenz sexante et dis.