Accueil>Les corpus textuels>Charte ChHM264

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Haute-Marne (chHM)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean-Gabriel Gigot (révision: Jacques Monfrin et Lucie Fossier) / D. Kihaï

ChHM264

1270, août

Type de document: charte: vente

Objet: Vente à l'abbé et au couvent de Morimond par Gauthier de Hacourt chevalier, pour 4 livres de langrois, de quatre journaux de terre arable sis en Landricoste, du côté de la terre des religieux, et abandon, moyennant 100 sous viennois, de tout ce qu'il possédait à Massincourt, Landricoste et dans la forêt séparant les deux lieux, où il se réserve le droit de prendre du bois pour son usage personnel.

Auteur: Gauthier de Hacourt chevalier

Sceau: Pierre doyen de Bourmont, et Geoffroy sénéchal du lieu

Bénéficiaire: abbaye de Morimond

Rédacteur: scriptorium de l'abbaye de Morimond

Support: Parchemin[a] jadis scellé de deux sceaux sur double queue

Lieu de conservation: AD HM, 8H 67 - Abbaye de Morimond

Verso: Littere domini Galteri de Hacort, de Landricoste et de Massincort (XIVe s.)

1 Je, Gautiers chevaliers de Hacort, 2 faz savoir à toz cex qui ces lettres verront et orront 3 que je ai vendu à l'abbei et au convent \2 de Morimont 4 quatre jornax de terre arable por quatre livres de langoines, 5 les quex deniers je ai receu entierement et m'an teing \3 por paiez; 6 et la dite terre que je ai vendue siet en Landricoste, delez la terre de Morimont. 7 Aprés, je, davant diz Gautiers ai quitei \4 de ma bone volentei au davant dit abbei et au covent de Morimont tot ce que je avoie ou avoir pooie en Massincort et en Land[ri]\5coste et on bois qui siet entre ces diz leuz; 8 et por ceste quitance, par pais et par acorde, li davant dit seignor de Morimont \6 m'ont donei c[en]t souz de viennois, desquex deniers je me teing por paiez. 9 Et renunsoi à touz droiz que je onques eu ou avoi[r] \7 du an davant diz leuz, 10 et m'an desvez et en revez les diz seignors de Morimont, sauf ce que je reteing, par lou grei des [seig]\8nors davant diz, on bois, mon usaige por mon hostel solement; 11 et ce aucuns de mes homes est trovez on bois trancha[nz], \9 portanz ou charroianz, li dit seignor de Morimont en doient lever l'amande. 12 Totes ces choses davant dites [ma] [dame] \10 Alyenoz at loei et crantei, et sa foi corporel donee que anz davant diz leuz ne puet jamais nulle rien reclamer[...] \11 por li. 13 Et je, davant diz Gautiers et mi fil, Raouz et Alars et Perrinz, somes tenu par noz fois de totes ces ch[oses] [por]\12ter leal garantie envers totes genz ad diz seignors de Morimont.
14 Et por ce que ceste chose soit ferme et estable, je, davant \13 diz Gautiers ai fait saeler ces letres de saés honorables homes mon seignor Pierre, doien de Bormont, et Jofroi, \14 senechal dou dit chatel.
15 Ce fut fait en l'an Nostre Seignor mil et dous cenz et sexante deis, on mois d'aout.

Notes de fiche
[a] Le document est endommagé à droite par une déchirure affectant le texte sur une largeur de une à six lettres entre la quatrième et la douzième ligne.