Accueil>Les corpus textuels>Charte ChHM262

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Haute-Marne (chHM)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean-Gabriel Gigot (révision: Jacques Monfrin et Lucie Fossier) / D. Kihaï

ChHM262

1270, mai

Type de document: charte: vente

Objet: Vente à l'abbé et au couvent de Morimond par Isabelle, dame d'Is, et par Geoffroy de Clefmont seigneur de Reynel, son fils, moyennant 40 livres tournois, de quatre chars de bois de charronnage à prendre dans les bois d'Is-en-Bassigny, et donation en aumône d'un cinquième char au même lieu; la donatrice et son fils approuvent en outre l'achat par les religieux à Gauthier dit Pauvre Homme chevalier, de deux fauchées de pré à l'étang d'Angoulancourt, et l'acquisition du droit d'usage dans les bois du même lieu, cédés par les habitants de Rangecourt; Isabelle et Geoffroy confirment enfin la possession par l'abbaye de biens donnés par feu Simon seigneur de Clefmont, leur époux et père, et par ses aïeux.

Auteur: Isabelle dame d'Is, et Geoffroy de Clefmont seigneur de Reynel, son fils

Sceau: auteurs

Bénéficiaire: abbaye de Morimond

Rédacteur: scribe d'Isabelle dame d'Is? scriptorium de l'abbaye de Morimond

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue de deux sceaux; un très petit fragment du sceau de droite, de cire brune, subsiste

Lieu de conservation: AD HM, 8H 64 - Abbaye de Morimond

Verso: Littere domine Elisabeth de Luz et Jofridi filii ejus (XIIIe s.)

1 Isabés, dame d'Iz, et Jofroiz de Clemont, sires de Rinel, ses fiz, 2 fasons à savoir à toz ces qui ver\2ront ces presentes letres 3 que nos avons vandu à-l'abé et au covant de Morimont, à-toz jorz \3 et perpetuement, 4 quatre cherres de marrien de foul, tel marrien cum il covient por chers \4 et por charrotes, à panre chascun an en nos boys d'Yz, 5 por lou pris de quarante livres de \5 tornois, des ques nos avons receu nostre paement dou dit abbé et dou covant an mo\6noie nombree. 6 Et si lor avons doné es diz abbé et au-covant, à-toz jorz et perpetuement, por \7 et en aumone, por nos et por nos ancessours, 7 une cherre de marrien de foul ausi com \8 il est desus dit, à panre chascun an an nos boys d'Yz. 8 Aprés, nos loons, otroons et confirmons \9 l'acat que il ont fait de mon soignor Vautier chevalier, dit Povre Homme, 9 c'est à-savoir \10 de doues faucies de pré que sunt dedanz l'atan d'Angoulancort et selonc, 10 et-le-concat cum \11 il ont fait vers ces de Roingecort, ou par pais ou en autre meniere, de l'usaige dou \12 bois d'Angoulancort. 11 Et se lor confirmons et loons et otroions à tenir à toz jorz totes les cho\13ses que mes sires Symons, sires de Claimmont, qui fui mariz moi Isabel et peres moi \14 Jofroi, et sui davantier, ont doné et outroié et confirmé es diz abbé et au-covant de Mo\15rimont, des ques cil abbes et li covanz sont en vesteure et an possession. 12 Et premetons \16 an bone foy totes ces choses tenir et garder à toz jorz, ne que nos ne vanrons an contre \17 ne par nos ne par autrui, et que nos sus la dite vandue lor porterons leal garantie \18 an_vers totes genz à toz jorz. 13 An tamoignaige de la quel chose, nos avons mis nos seés \19 en ces presentes lettres. 14 Ce fui fait an l'an Nostre Soignor corrant par mil dous-cenz et \20 soisante et dis, ou mois de mai.