Accueil>Les corpus textuels>Charte ChHM102

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Haute-Marne (chHM)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean-Gabriel Gigot (révision: Jacques Monfrin et Lucie Fossier) / D. Kihaï

ChHM102

1259, juillet

Type de document: charte: notification de renonciation

Objet: Renonciation en faveur du prieur et des frères du Val-des-Ecoliers par Jean dit Beraut et son frère Odin dit le Contrait, de Luzy, à leurs prétentions sur diverses terres ayant appartenu à leurs parents, soit des prés sis "Au Chaesne" et Aus "Bouees", un peu de terre au "ru de Fraigne", un demi-journal de terre sous la grange de l'abbaye, et un autre contigu à la terre des enfants d'Aubri de Neuilly.

Auteur: maître Béraut curé de Luzy

Sceau: auteur

Bénéficiaire: prieuré du Val-des-Ecoliers

Autres Acteurs: Jean dit Beraut et son frère Odin dit le Contrait, de Luzy

Rédacteur: scriptorium du prieuré du Val-des-Ecoliers

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue

Lieu de conservation: AD HM, 11H 27 - Abbaye du Val-des-Ecoliers

Verso: De concordia inter nos et Beraut de Lusei et Odin, son frere (XIIIe s.); [plus bas de la même main] À ce faire fure(n)t frere Gerars, frere Gautiers, frere B(er)tremiers, Hanrios Costans li forniers, Milles li Chapuis, Crestiens li Lochars (XIIIe s.)

1 À tous ceaus qui ces letres verront et orront, 2 mestres Beraus, curiés de Lusei, salut. 3 Saichent tuit que, en ma presence estaubli, \2 Jehans dis Beraus, et Odins, ses freres, dis li contrais, de Lusei, ont aquiteis et quites clameis à-tous jors et aquitent entiere\3ment le prieur et les freres do Vaul des Escoliers 4 de toutes quareles, grauses, descordes, detes et controversies qu'il ont eues envers \4 aus jusqu'au jor d'ui, 5 et meisment de tout quan qu'il lor demandoient por enchoison de ce que li prieus et li frere da\5vant dit tenoient et tienent aucunes choses de l'eritaige le pere et la mere au davant dis Beraut et Odin, si com il disoi\6ent, 6 c'est à savoir une piece de prei qui siet Au Chaesne, et une piece de prei qui siet Aus Bouees, et. i. pou de terre qui siet \7 au ru do Fraigne, et dimei journaul de terre qui siet desoz la grange au davant dis freres, et dimei jornaul de terre qui siet de\8leis la-terre au anfans Aubri de Nuellei; 7 de toutes ces choses et de toutes autres les ont aquiteis, et aquitent bonement et \9 debonairement Jehans Beraus et Odins, ses freres, davant dit, de leur bon grei et non pas contraint. 8 Et ont promis \10 Jehans et Odins davant dit, par lor foi donee corporement en ma main, que contre ceste aquitance il ne vanront jemais, ne \11 par aus ne par autrui, ne en ces davant dites choses rien ne reclameront ne en requoi ne en apert. 9 À ceste \12 aquitance faire furent frere Estenes, dis Platons, frere Girars, frere Forques et freres Gautiers, celleriers do \13 Vaul des Escoliers, et molt d'autre bone gens.
10 En tesmongnaige de la quel chose, à la requeste Jehan et Odin da\14vant dis, je, davant dis curiés de Lusei, ai ces letres saillees de mon saiel.
11 Ce fu fait en l'an de grace \15 mil .CC. cinquante et. IX., en mois de julet.