Accueil>Les corpus textuels>Charte ChOise015

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chOise)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

ChOise015

1255 (n.st.), 1er au 28 mars

Type de document: charte: vente

Objet: Vente par Mahaut, fille de feu Hugues le Sauvage, chevalier, au chapitre de Saint-Thomas de Crépy, du quart de la dîme d’Orrouy, pour le prix de quatre-vingt-dix livres parisis, avec l’approbation de Thomas d’Orrouy et Renaud de Donneval, qui, comme seigneurs, accordent l’amortissement, — ladite vente étant en outre scellée par l’official de Soissons[a].

Auteur: auteurs successifs de l'acte scellé: Mahaut fille de Hugues le Sauvage; Thomas d'Orrouy et Renaud de Donneval

Sceau: scellé de quatre sceaux pendant sur quatre doubles queues de parchemin. Au-dessus des incisions, on lit sur le repli les mentions indiquant la place des divers sceaux

Bénéficiaire: chapitre de Saint-Thomas de Crépy

Rédacteur: ##

Scribe: ######

Support: Parchemin réglé et margé à gauche et à droite, à la pointe sèche. — Petit trou au milieu de la ligne 11

Lieu de conservation: AD Oise G7297; Saint-Thomas de Crépy, dossier Orrouy

1 Je Mahauz , fille jadis mon seigneur Huon le Sauvage , chevalier , qui fu , 2 faiz asavoir a touz çaus qui sont et qui avenir sont , qui \2 ces presentes letres verront et orront , 3 que j’ai vendu au doien et au chapistre de l’eglise Saint Toumas de Crespi toute la quarte \3 part de la disme de Orooir , que j’avoie de mon heritage et tenoie de Toumas de Orooir , et cil Thoumas tenoit de Renaut de \4 Donneval ; 4 et ce vendage ai je fait de l’acort et dou conseil et de la volenté mon seigneur Rogier de Palarne , mon oncle , et les \5 devant diz Thoumas et Renaut , seigneurs dou fié , par le pris de quatre vinz lbr . et . x . lb . de parisis , de quoi mes gréz est faiz \6 en bons deniers contanz ; 5 et par ce , renonce je des ci en avant a ce que je ne puisse dire que cil denier ne m’aient esté conté \7 et baillié et paié , et a toutes autres choses qui me pourroient aidier a ce que li marchiéz et la couvenance de cest vendage \8 puissent estre rapelé ou retraitié en tout ou en partie ; 6 et par mi les deniers devant diz que j’ai eu de ce vendage , promet \9 je loialment , par la foi de mon cors et par mon serement que je en ai don , que je contre ce vendage ne venrrai des ore \10 en avant , ainz le garandirai loialment as us et as coustumes dou païs , ne ne querrai art ne engien , ne ne ferai chose \11 par quoi l’eglise devant dite soit perdanz ne damagiee , [ne] [,] [n]e traveilliee ne empeechiee seur cele quarte part \12 de la disme devant dite . 7 Aprés , je Thoumas de Orooir , de cui la devant dite Mahauz tenoit cele quarte part de cele \13 disme , et je Renauz de Donneval , de cui cil Thoumas tenoit , faisons asavoir a touz que nous , comme seigneur dou fié , \14 si comme il est dit devant , 8 voulons et greons et loons le vendage devant dit et otroions a la devant dite eglise , pour \15 nous et pour noz mainburnies , que ele des ore en avant tiengne et ait et joïsse a touz jourz en morte main cele quarte \16 part de cele disme , sanz nul reclaim et sanz faire en service nul , ne loier , ne don , ne grace , mais quitement et franche\17ment la tiegne a touz jours ; et de ces choses tenir avons nous don les foiz de noz cors . 9 Et en tesmoignage de tou\18tes ces choses devant dites , que eles soient fermes et estables , je premierement Mahauz devant dite , et nous \19 aprés , Thoumas et Renauz devant dit , avons fait seeler ces presentes letres de noz propres seauls par devant \20 la court de Soissons ; 10 et par ce li officiaus de celi court de Soissons a nostre requeste fist metre le seel de celi \21 court de Soissons en ces letres , avueques noz seauls , pour greigneur conoissance de noz seauls . 11 Ce fu fait en l’an \22 de l’incarnacion Nostre Seigneur .M.CC. et cinquante quatre , ou mois de marz .
Notes de fiche
[a] Cf. CB 1964, 19, note 1.