Accueil>Les corpus textuels>Charte docNorm110

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (docNorm)
Responsable du corpus : M. Glessgen
Édition de la charte : F. Dubosc

docNorm110

1298

Type de document: charte: vente de rente

Objet: Acte de vente passé devant le vicomte de Coutances: Thomas Asce, clerc, vend aux religieux de l'abbaye de La Luzerne une rente annuelle de trois demi-boisseaux de froment, d'un pain et d'un coq.

Auteur: vicomte de Coutances

Disposant: Thomas Asce, clerc

Sceau: auteur

Bénéficiaire: l'abbaye de La Luzerne

Autres Acteurs: témoins: Jean de la Haie, procureur; Jean de la Haie; Geoffroi de la Lande; Guillaume de la Lande, clerc; Thomas Hervey

Support: sceau absent

Lieu de conservation: original perdu

Édition antérieure: Dubosc, 1878, Cartulaire Factice de l'Abbaye de La Luzerne, noCLVI, p. 144-5; Schwan/Behrens p. 110-1; SCRIPTA. Base des actes normands médiévaux, 2010-19, dir. P. Bauduin, CRAHAM-MRSH, acte no4371.

1 Littera Thome Asce clerici, de uno bussello et dimidio frumenti et uno pane et pro uno chapone ad pitancias si voluerimus.
2 À touz ceus qui ces lectres verront, 3 le visconte de Coustances saluz. 4 Sachent touz que par devant nos present 5 Thomas Asce clerc de Moyon de son gré requenut 6 aveir vendu et delessi en perpetuel heritage à hommes religios l'abbei et le convent de la Luiserne 7 treis demeax de forment à la mesure de Coustances d'anuel rente à la feste saint Michiel et un pain et un chapon de regart à Noël, 8 que rendoient jadis et estoient tenus rendre à Giefrei Hervei eu temps que il viveit, Jehan Rogres et Robin du Jardin sus tels tenemens comme il teneint de li eu fuy et en la seignorie asdiz religios, 9 por quarante et sept souz de torneiz tant por principal que por treiziesme, 10 donc ledit Thomas se tint bien por paié par devant nos comme procurator Johan de la Haye prestre, Johan de la Haie clerc et Giefrei de la Lande et Guillaume de la Lande clerc freres, hers Thomas Hervei, mort fiz jadis dudit Giefrei Hervei, 11 à prendre, à leveir et à aperceveir asdiz religios et à lor successors la rente et le regart dessus diz franchement, quitement et em pes, o tout le dreit et la seignorie que lesdiz hers i aveient ou poraient aveir et deveient; 12 et sont et seront tenuz ledit Thomas et ses hers asdis religios et à lor successors toute la rente et le regart dessus diz deffendre, delivrer et garantir envers touz 13 ou allors eschangier, value à value en son propre heritage, se mestier en esteit. 14 Et à cen tenir et acomplir, ledit Thomas Asce obliga lui et ses hers et touz ses biens meubles et non meubles, presenz et à venir que ils soient, à vendre et à despendre par la justise de rey por defaute desdites choses enterrignier, et por les despens rendre se mestier en esteit. 15 Et renoncha quant à cen, à toutes exceptions et deffenses. 16 En tesmoing de cen, nos avon mis à ces lettres le scel de la visconté de Coustances sauf le dreit le rey et autrui. 17 Cen fut fait l'an de grace mil .CC. nonante et oict, le lundi devant la feste saint Dyonis.