Accueil>Les corpus textuels>Charte docNorm087

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (docNorm)
Responsable du corpus : M. Glessgen
Édition de la charte : E. Schwan, D. Behrens

docNorm087

1293, mai

Type de document: charte: donation de franchise

Objet: Robert Bertran, chevalier et seigneur de Roncheville, accorde aux religieux de la Trinité-de-Fécamp des franchises dans la ville de Honfleur.

Auteur: Robert Bertran, chevalier et seigneur de Roncheville

Disposant: auteur

Sceau: auteur

Bénéficiaire: l'abbaye de la Trinité-de-Fécamp

Lieu de conservation: original perdu (jadis Rouen, AD de la Seine-Maritime, fonds de Fécamp)

Édition antérieure: Schwan/Behrens, 192512, Grammatik des Altfranzösischen, III. Teil, p. 111-2; Héron, 1885, Les Dits de Hue Archevesque, p. 38.

1 Sachent touz ceus qui sunt et qui à venir sunt, que 2 ge Robert Bertran chevalier, segnor de Ronchevill, 3 ai donné et otrié et confermé par ma presente chartre, por l'amor de Deu et por le salu de l'ame de mei et de ma fame et de mes enfanz et por les ames de mon pere et de ma mere et de mes anceisors et de mes successors, 4 à l'abé et au couvent de la Trinité de Fescan et à touz lor serjanz de lor mainpast, 5 quictance et franchise pleniere en ma vile de Honneflue de tant comme il afiert à la costume de lor cors por passer le travers de Saine. 6 Et wiel et otrei que les devandiz abé et couvent et lor serjanz desus diz aient et porsiethent la devandite franchise en pure et perpetuel aumosne à touz jorz meis sanz contredit et sanz empeechement de mei ne de mes heirs ne d'aucun de mes serjanz des$ore$en$avant si comme il est desus devisé. 7 Et les devandiz abé et convent ont otrié à mei et à ma fame et à mes enfanz la confraternité de lor ordre et pleniere parchonnerie de touz lor biens esperitues, faiz et à faire ausi comme eus meismes. 8 Et que ceste chose seit ferme et estable perdurablement, ge ai confermé ceste presente chartre de l'empriente de mon seel, 9 qui fu donnee l'an de l'incarnation nostre Segnor .M. .CC. et quatre-vinz et treis, en meis de may.