Accueil>Les corpus textuels>Charte docNorm023

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (docNorm)
Responsable du corpus : M. Glessgen
Édition de la charte : F. Dubosc

docNorm023

1271, avril [a]

Type de document: charte: vente de terre

Objet: Acte de vente passé devant le bailli du Cotentin: Pierre Bretel reconnaît avoir vendu onze pièces de terre aux religieux de l'abbaye de Montmorel.

Auteur: bailli du Cotentin

Disposant: Pierre Bretel, de Lolif

Sceau: auteur; Pierre Bretel

Bénéficiaire: l'abbaye de Montmorel

Support: fragment du sceau et du contre-sceau de la baillie du Cotentin

Lieu de conservation: original perdu

Édition antérieure: Dubosc, 1878, Cartulaire Factice de l'Abbaye de Montmorel, p. 163-4.

1 À toz ceux qui sont et qui à venir sont qui cestes presentes letres verront et orront, 2 le ballif de Costentin saluz. 3 Sachent toz que Pierres Bretel de Lolif requenut par devant nos 4 que il avoit vendu, otrié et delessié 5 à religios homes et honestes l'abé et le covent de Montmorel, 6 por dez et oiet livres de tornois, desqueus ledit Pierres se tint por paié par devant nos, 7 onze pieces de terre contenantes quatorze vergees, assises en la parroisse de Lolif; 8 desqueles pieces de terre la premiere est assise entre la terre Lorenz Bretel et la terre as airs [1] Beau la Balle. 9 La segonde piece joint, d'un costé, à la terre Michiel le Paintor, et, de l'autre costé, à la terre Gillebert Cove. 10 La tierce piece joint d'un costé à la terre audit Michiel le Paintor et, de l'autre costé à la terre Robert de Rovray. 11 La quarte piece joint de un costé à la terre à la fame Johan Osmoete et de l'autre costé au bot del champ as airs Beau la Balle. 12 La quinte piece de terre joint de un costé à la terre à la fame Johan Hosmoete et de l'autre costé à la terre Broallart. 13 La seste piece de terre est apelee le clos de Sus le Valet. 14 La seme piece de terre est assise en la Couche entre la terre Lorenz Bretel et la terre Michiel le Paintor. 15 La oitiesmes pie [2] de terre est assise en la Couche entre la terre as airs Renaut Bretel et la tierre [3] Guillaume Bretel. 16 La noviesme piece de terre est apelee le Champ de la Croiz entre la terre à la fame Johan Hosmoete assise [4] et la terre à la mesnie Robert Bretel. 17 La deziesme piece de terre est assise el champ de la Paliere entre le champ Lorenz Bretel et le champ Guillaume Bretel. 18 La onziesme piece de terre est assise sus la rue de Vergon entre Guillaume Bretel et la terre as airs Renaut Bretel; 19 à avoir, à tenir lesdites quatorze vergies de terre es pieces devant dites asdiz religios franchement et quitement de totes rentes et de totes autres obeissances. 20 Et ledit Pierres et ses airs sont tenuz à garanter et à defendre la terre devant dite asdiz religious et à lors suscessors et à servir et aquiter vers toz saignors de totes choses sus son propre heritage 21 et à eschangier value à value au grant et au vallant contre toz si mestiers estoit, et à garder bien et em pez san estre endamagiez par la reson de la covenance devant dite des-ore-en-avant en nule maniere. 22 Et que ceste chose soit ferme et estable, nos avon seelé cestes presentes letres el seel nostre saignor li rois de la ballie de Costentin 23 en l'an de grace mil et doux cenz et sexante et onze, el mois de avril, sauve la droiture nostre saignor li rois en totes choses. 24 Et ledit Perres por ceste chose confermer i a aposé et mis son propre seel de sa bane [5] volenté. 25 Et est assavoir que se les quatorze vergees de terre ne estoient es onze pieces de terre devant dites, 26 ledit Perres est tenu à parfere le defallant au grant et au vallant en son propre heritage à la volonté de l'abé ou de son quemandement.
Notes de fiche
[a] En 1271, Pâques tombaient sur le 5 avril. Il n'est donc pas clair si ce document a été écrit en 1271 ou 1271 n. st..

Notes de transcription
[1] Sic.
[2] Sic.
[3] Sic.
[4] Sic.
[5] Sic.