Accueil>Les corpus textuels>Charte chPoit286

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chPoit)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chPoit286

1284, juillet.

Type de document: Charte: quittance

Objet: Quittance délivrée par Henri de Chaalbus, procureur et receveur dans le comté d'Anjou et de Maine pour le roi de Jérusalem et de Sicile, à l'abbesse de Fontevrault, de seize livres pour l'amortissement de deux muids de froment de rente acquis par l'abbaye.

Support: Charte scellée.

Lieu de conservation: Archives Départementales de Maine-et-Loire, 101. H. 215. — Abbaye de Fontevraud: titres de frêches.

1 Sachent touz que nous mestre Henri de Chaalbus, procureor e receveor en celui temz \2 des rentes de tres haut home nostre seignor le rei de Jerusalem e de Secille en la contee d'Angeou e dou \3 Mayne, 2 avons e receü, en non de nostre seignor le rey desus dit, dou procurator de religiouse da\4me, l'abaesse de Fontevraut, en non de cele dite abbaesse e de l'iglise e dou convent dou dit leu, \5 3 seze livres de moneie corant por reison des finances de dous muis de froment à la mesure de Mirebeau. \6 4 Des queus dous muis, .I. mui fut achaté eu fié Guillaume dit Provost de Sauvé, vallet, ou terroer de Sau\7. 5 E l'autre mui fut doné de mon sor Pierres de Mavau, chevaler, à Erengeart sa soer, nonain de Font\8evraut, por demorer son viage à la dite Erengeart, touz les anz, de rente; 6 e emprés sa mort, por de\9morer, d'ileques en avant à touz tens pardurablement, à la dite eglise de Fontevraut; 7 assis e assigné \10 celui dit mui de froment sus les tenemenz des homes dou dit chevaler de Belefaye e des apartenances, \11 si comme celui dit chevaler à devant nous en dreit requeneu. 8 E a esté fete ceste finance desus dite segont \12 l'ordenance de l'establissement nostre seignor le rei de France por demorer comme amortiz à tous tens \13 mes à la dite eglise de Fontevraut. 9 E que ce seit ferm e estable, nous en avon donees à la dite \14 abbaesse, en non de la dite eglise, cestes presentes lettres saelees dou seiau de la cort nostre seignor \15 le rey desus dit, dom l'en use à Saumur, en tesmoin de verité. 10 Ce fut doné à Saumur le mais de juig\16net, l'an de grace mil dous cenz quatre vinz e quatre.