Accueil>Les corpus textuels>Charte chPoit268

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chPoit)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chPoit268

1299, 14 octobre.

Type de document: Charte: vente

Objet: Crestien le Corveysier, fils de feu Pierre Pelé, de la paroisse de Saint-Martin de Candes, et Denise, sa femme, vendent à frère Guillaume Beuf, prieur de Saint-Lazare de Fontevrault, une pièce de terre située près du moulin de Maumoyne pour le prix de deux deniers de cens annuel.

Support: Charte autrefois scellée.

Lieu de conservation: Archives Départementales de Maine-et-Loire, 101. H. 71-73. — Abbaye de Fontevraud: Acquêts par Fontevraud.

1 Sachent touz presenz e à venir 2 que en nostre court en droit establiz, 3 Crestien le Corveysier, fiuz feu Pierres Pelé, de la parroesse de Saint Martin \2 de Quande, e Denise sa fame de luy (sic), actorizee de luy, quant en cest fet, 4 soumetanz eux e touz lour biens à nostre juridicion, quant en cest \3 cas, especiaument e expressement, de comun assentement e d'une volenté, 5 vendirent et otreierent, par nom de vencion à touz jourz mes \4 à heritage, à religioux homme et honeste, frere Guilleaume Buef, priour de Saint Ladre en moutier de Frontevraut, 6 une piece de terre \5 asise pres dou moulin de Maumoyne, tenant aux terres au dit priour et à la vigne Jouhannin Piort, 7 tenue de Macé Sainton à douze \6 deniers de cens rendanz anuellement à la Chandelour, senz nul autre devoer, 8 à avoer, à tenir, à pourssoer e à espletier à touz jourz \7 mes, au dit achatour e à ses successours e à ceux qui onnt e avront cause de luy, la piece de terre davant dite e en fere toute lour \8 pleniere volenté haut et bas senz contredit, 9 o toute dreiture, proprieté, possession, sesine, seignorie e obeïssance que les vendours devant \9 nommez i avoaient et povaient avoer, senz riens en retenir à eux ne à lour heirs por aucune reson; 10 e en firent, por davant nous, pour \10 eux e pour lour hers, au dit priour e à ses successours pleniere cession e pardurable quitance par la bailliee e par l'otroey de ceste presente leitre, \11 pour le pris de douze livres de moneie corant que il orent e recevrent; 11 e s'en tindrent, par davant nous, dou tout en tout, pour si \12 bien paiez que il promistrent et sont tenuz, et checun pour le tout, sus l'obligacion d'eux et de lour hers et de touz lour biens moubles \13 et immeubles, presenz et à venir, 12 deffendre, delivrer et garanter au dit achateur e à ses successours la davant dite piece de terre quite \14 et delivre de touz impedimenz, de toutes obligacions contraeres envers touz et contre touz, segont l'usage et la coustume d'Angeou \15 approvee et segont dreit. 13 Et nous les vendours davant nommez en nostre court en dreit, presenz et conssentanz, renoncianz à toute \16 excepcion de fraude, de barat, de lesion, de toute decevance, à privelege de croez et au dit pris non solu, à tout droit de diviser les \17 accions, à l'espitre de divi Adrian; 14 à la dite fame especiaument à douaere et à don pour noces, au benefice de velleien sus ce de \18 nous acertenee et touz enssemble à tout autre droit escript et non escript, jugeon et condanpnom, à lour requeste, à ce enteriner. 15 Et \19 donnerent la fey de lour cors en nostre main de non venir encontre par aucune reson. 16 Ce fut donné à Saumur le mercredi \20 emps la Saint Denis, l'an de graice mil dous cenz quatre vinz deiz et nouf.