Accueil>Les corpus textuels>Charte chPoit166

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chPoit)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chPoit166

1258, septembre[a].

Type de document: Charte: jugement

Objet: Jugement rendu entre le roi de France et le comte de Poitou et le comte d'Anjou, ses frères, au sujet de deux parties du comté de Clermont.

Lieu de conservation: Bibliothèque Municipale de Poitiers, Collection Dom Fontaneau. – T. 17, p. 69. Source: «Cette pièce a été extraite du 1er tome de Veterum de Dom Martenne, p. 345. A la marge est écrit: ex ms. Colbertino, et en titre Parisius in Parlamento nativitatis beate Marie virginis anno domini 1258.» (Note de D.F.)

1 Come li cuens de Poitiers et li cuens d'Angou demandassent \2 au roi les deus parties de la contee de Clermont qui leur estoent \3 escheües, si comme il disoent, de la mort ma dame Gebanne \4 qui fut fille au conte Phelipe, leur oncle; 2 et li rois feïst dire \5 pour lui que n'i poënt demander nule partie; 3 ainsi devoit tote \6 la contees et les appartenances demorer au roi; 4 après moult \7 de paroles dites pour l'une partie et pour l'autre, 5 li conte devant \8 dit et li rois, sur leur paroles, s'apuierent au jugement. 6 Et puis \9 requistrent li conte au roi que il feïst voir chartes que il avoit \10 qui faisoit à l'eclaircissement de leur besoigne, et que il feïst \11 enquerre de leur droiture. 7 Li rois feïst voir les chartes et \12 fist enquerre de totes les choses qui faisoient à la querelle; 8 et \13 puis, veües les chartes et l'enqueste faite par le conseil de preudes \14 homes, il delivra et termina cette querelle en telle maniere que \15 li cuens de Poitier et li cuens d'Anjou n'avoent nul droit \16 en la contee de Clermont ne es apartenances, ne n'i pooent \17 demander nule partie; 9 ains devoit toute enterignement demorer \18 au roi à tos jours, et à ce faire hont,[...] 10 li rois, le conseil \19 l'arcevesque de Rains, l'arcevesque de Roan, l'evesque de Troes, \20 l'evesque d'Autun, les evesques de Noion et de la Roane, le roi \21 de Navarre, la contesse de Flandres, le conte de Never, 11 les \22 abez de Saint Denis et de Boneval, le prieur des freres \23 prescheurs de Paris, l'arcediacre Simon de Roan, le \24 seigneur de Neele, mon seigneur Gehan de Neele, le \25 conte d'Eu, le conestable de France, mon seigneur \26 Mahia de Trie et de plusieurs autres clers et laïs qui \27 present estoent.
Notes de fiche
[a] Quant à la date et le lieu de cette pièce, v. l'indication de la source de D. Fonteneau.