Accueil>Les corpus textuels>Charte chPoit003

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chPoit)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chPoit003

[1281].

Type de document: Charte: vente

Objet: Guillaume Bodin de Montbrillais et Byatriz, sa femme, vendent au prieur et à l’église de Notre-Dame de Loudun trois setiers annuels de froment et le cens habituel sur le Moulin de la Fontaine, situé dans la paroisse de Saint-Pierre de Bernezay, pour le prix de neuf livres.

Support: A cause d’une déchirure, la fin de la charte manque et, par conséquent, toute trace de sceau. La date a été écrite d’une main moderne dans la marge supérieure.

Lieu de conservation: Archives Départementales de la Vienne, D, 138. — Collège de Sainte-Marthe.

1 Sachent tuit qui sont e qui seront que en la cort lo rei de France à Lodun par davant nous en dreit parsonement estaibliz, 2 \2 Guillaume Bodin [1] de Montbrileys e Byatriz sa fame 3 recogneurent que il ont vendu e otroyé e neys vendi\3rent davant nous, à toz jorz mes perpetuement e heritement, por ous e por lours heirs, au prious e au convent \4 de l'igleise de Nostre Dame de Lodun e à lours successors e à ceous qui ont e avront cause de ous, 4 treis sextiers \5 de froment de annuau moeson à la mesure de Lodun, e le cens usuau assis sus le Molin de la Fonteine \6 assis en la parroisse de Saint Pere de Bernezay; 5 e mueit le dit molin do fié au dit prious e au convent. 6 Les quex \7 treis sextiers de froment de moeson e le cens usuau, les diz Guillaume Bodin e sa fame desus dite pro\8mistrent e sont tenuz rendre chescun an, à toz jorz mes, au dit prious e au convent à Monbrileys, en \9 la feste de saint Michau, 7 sus l'obligement de toz lours biens moibles e non moibles, presenz e à venir, quecumque \10 part il soient. 8 E fut faite ceite vencion por le preiz de nouf livres de tornois des queus les diz Guillaume \11 Bodin e Biatriz sa fame se tindrent davant nous bien por paiez en deners numbrez do dit prious e do con\12vent. 9 E abrenuncierent à excepcion de deners non numbrez e non renduz. 10 Les queus treis sextiers de \13 froment de moeson e le cens, le dit Guillaume Bodin e sa fame desus dite promistrent e sont tenuz, sus l'obli\14gement de lours biens desus diz, garentir e deffendre de toz e contre toz assis sus le dit molin au dit \15 prious e au convent, segunt l'usaige e la coustume do païs. 11 E promistrent sus l'obligement de lours \16 biens desus diz, le dit Guillaume Bodin e sa fame que il ne vendront ja mes, ne ne feront venir por ous \17 ne por autres contre ceite vencion, si come il est dit desus, 12 por reison de heritaige, de succession, de \18 propriété, de possession, de seignourie, de doere, de don por noces, ne por autre reison, ne por autre cause. 13 \19 E abrenuncierent, quant à ce, à tote excepcion de barait, de decepcion, e en fait e à tot ayde \20 e benefice de dreit escrit e non escrit, à tot privileige doné e à doner, à tot[...] [2] \21 de prince fait e à faire, e à totes autres reisons e excepcions de dr [...] \22 estre dites contre ceites leitres. 14 E nous les [...] \23 e consentanz de ce enteriner s [...] \24 ment de la cort[...]
Notes de transcription
[1] Quant à la date , il est utile de signaler que le nom de Guillaume Bodin se trouve dans les chartes de la Vienne de 1278 à 1282 .
[2] Le reste de la ligne manque ; de même pour les lignes suivantes .