Accueil>Les corpus textuels>Charte chAub057

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chAub)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chAub057

1265, septembre.

Type de document: Charte: compromis d'arbitrage.

Objet: Compromis d'arbitrage aux termes duquel dame Marie, veuve de Jean Bugnot, chevalier, Robert, Simonin, Miliot dit Chat, Jacques et Sebile, sa femme, tous habitants de Sennevoy[-le-Bas], d'une part, la prieure et le couvent de Jully, d'autre part, confient à Simon de Noidan, arbitre désigné par les habitants susdits, et à Ithier de Bernon, arbitre désigné par ladite prieure, le soin d'établir le bornage entre Sennevoy et Jully, Guillaume [I], abbé de Molesme, devant en cas de litige trancher en qualité de tiers-arbitre[a].

Auteur: Marie, veuve de Jean Bugnot, chevalier, Robert, Simonin, Miliot dit Chat, Jacques et Sebile, sa femme, habitants de Sennevoy[-le-Bas].

Disposant: Marie, veuve de Jean Bugnot, chevalier, Robert, Simonin, Miliot dit Chat, Jacques et Sebile, sa femme, habitants de Sennevoy[-le-Bas]; la prieure et le couvent de Jully.

Sceau: Pierre de Châtillon[-sur-Seine], archidiacre du Tonnerrois.

Bénéficiaire: Simon de Noidan et Ithier de Bernon, arbitres.

Autres Acteurs: Guillaume [I], abbé de Molesme, tiers-arbitre.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives départementales de l'Yonne, H 2065 (fonds du prieuré de Jully).

Édition antérieure: J.-B. Jobin, 1881, Histoire du prieuré de Jully-les-Nonnains, p. 291-292, no XCI; D. Coq, 1988, Documents linguistiques de la France. III. Aube, Seine-et-Marne, Yonne, p. 60-62.

Verso: Letre dou compromis fait sus le bonaige entre July et de Senevoy (XIVe s.).

1 À touz ceaus qui verront ces presantes letres, 2 nos, dame Marie, femme ça en arriers mon seignor Jehan Bugnot, chevalier, Roberz, Symonins, Milioz diz Chaz, Jaques et Sebile, fam\2me au devant dit Jaque, salut an Nostre Seignour. 3 Saichiez tuit que cum descorz fuit antre nos, d'une part, et la priouse et le covant de Jullé, d'autre part, sus le bo\3naige dou finaige et de la justise de Senevoy et dou finaige et de la justise de Julli, 4 à la parfin, par l'assantemant de nos et de la devant dite priouse et dou co\4vant de Julli et par le consoil de bone genz, acorz en fu faiz an tel meniere que chascune partie por lui prist et nomma un chevalier, nos de Senevoy mon \5 seignor Symon de Noidant, et la devant dite priouse de Julli et li covanz mon seignor Ythier de Bernon, chevalier; 5 et cil dui chevalier devoient anquerre, par .VII. \6 tesmoignaiges que chascune partie doit amener bons et leaux, lou demenement et la droiture des finaiges et de la justise de Senevoi et de Julli; et \7 quant il avront receu les sairemenz des .VII. tesmoignaiges traiz de chacune partie, il anquerront des tesmoignaiges comant et par quex \8 leux li finaiges de Senevoy et li finaiges de Julli va et se depart; 6 et par lor sairemant li dui chevalier dessus nom metront ou feront \9 metre les bones antre le finaige de Senevoy et le finaige de Julli, et doivent aler et ovrer dou bonaige selonc les plus sains et \10 les meillors tesmoignaiges que il avront receuz, et delivrer à chascune partie sa droiture; et nos tenons à-ffait le bonaige que dui \11 chevalier feront des dous finaiges. 7 Et se il avoit descort antre ces dous chevaliers ou il ne poessint ou ne volsessint delivrer ce bonaige ausi com \12 ele est devisee par dessus par nostre assantemant et par l'assantemant à la devant dite priouse et au dit covant de Julli, li descorz des diz cheva\13liers doit venir comme an par-dessus, ce ast [1] à-savoir à honorable baron et religious Guillaume, abbé de Moloimes; et il doit metre ou faire metre \14 les bones antre les dous finaiges dessus nommez selonc ce que il savra la droiture de chascune partie, et nos otroions et tenons à fait ce que il \15 an fera. 8 Ou tesmoignaige de la quel chose nos avons requis à honorable baron maitre Pierre de Chatoillon, arcediacre de Tornerrois, par l'a\16ssantemant de la devant dite priouse et dou covant de Julli, que il miest son sael an ces presantes letres. 9 Ce fu [2] an l'an Nostre Seignor mil \17 et .CC. et sexante et cinq, ou mois de septambre.
Notes de fiche
[a] Voir acte no 55.

Notes de transcription
[1] Sic.
[2] Omission de fait?