Accueil>Les corpus textuels>Charte ChMM232

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de Meurthe-et-Moselle (chMM)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Martin-D. Glessgen / Michel Arnold (révision: D. Kihaï)

ChMM232

1263, juillet

Type de document: charte: donation en fief

Objet: Donation en fief, faite par Thiébaut [II] comte de Bar à Jeannin de Raigecourt, son écuyer, de vingt livrées de terre à prendre chaque année à la Saint Remi, sur le conduit de Pont-à-Mousson. Jeannin devient homme lige du comte, après l'évêque de Metz.

Auteur: Thiébaut [II] comte de Bar

Sceau: auteur

Bénéficiaire: Thiébaut [II] comte de Bar et Jeannin de Raigecourt, écuyer

Rédacteur: chancellerie de Thiébaut [II] comte de Bar [pal]

Support: parchemin jadis scellé sur double queue

Lieu de conservation: AD MM B 862, no 6, layette Pont-à-Mousson, fiefs

Verso: Letres de.XX. l. de terre que le conte Thiebaut donna à Jehan de Ragecourt sur le passage du port devant dont Jehan est homme du dit (XVe s.)

1 Ge, Thiebaus, cuens de Bar, 2 faz savoir à touz 3 que je ai donei en fié et en homage à Jannin de \2 Ragecort, mon escuier, à lui et à ses hoirs, à touz jors· por le servise que il m'a fait, vint \3 livrees de terre à fors à penre chascun an le jor de la Saint Remei, em mom passage \4 et en conduit de mon iaue dou Pont à Monsons.· 4 En teil meniere que cil qui achateront \5 le passage et le conduit de l'iaue, feront seurtei au devan-dit Jannin de paier ces vint \6 livres devan-diz au termine desus-nomei.· 5 Et est à savoir que je ne puis riens penre \7 on passage et en conduit devan-diz,: tant que li devan-diz Jannins ou sui hoir soient \8 paié des vint livres desus-nomez.· 6 Et se il defalloit dou conduit et dou passage \9 de l'iaue, il penroit la defaute en mes autres issues de la ville.· 7 Et de ces vint li\10vrees de terre est il mes hom liges devant touz homes aprés l'evesque de Mez avec \11 les autres fiez qu'il tient de moi.· 8 En tesmongnage de la queil chose et por ce que \12 ferme soit et estable: ai je seelees ces lettres de mon seel, 9 que furent faites l'an de \13 grace mil dous cens et sexante trois ans,: on mois de jullet.·