Accueil>Les corpus textuels>Charte chFland051

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chFlan)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chFland051

1268, [8 avril-24 juin].

Type de document: Charte: engagement.

Objet: Engagement pris par les échevins et la ville de Namur, pour mettre fin à un litige les opposant à Guy, comte de Flandre et marquis de Namur, de verser à ce dernier mille livres de monnaie de Louvain d'ici Pâques prochaines, en cinq échéances, la ville obtenant en compensation le droit de prélever, durant le même temps, une assise sur le vin et la bière à Namur, ainsi que dans la ville neuve outre Meuse, sans préjudice des droits de l'évêque de Liège.

Auteur: Les échevins et la ville de Namur.

Sceau: Ville de Namur.

Bénéficiaire: Guy, comte de Flandre et marquis de Namur.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives de l'État à Gand, Chartes des comtes de Flandre, Supplément chronologique, no 34.

Édition antérieure: J. Borgnet et J. Bormans, 1786, Cartulaire de la commune de Namur, p. 49-51; R. Mantou, 1987, Documents linguistiques de la Belgique romane. II. Flandre occidentale et Flandre orientale, p. 63-64.

Verso: Letres qui touchent le conte de Namur (XIIIe s.). — mc .XXV. (XIIIe s.). — Letres de quitance touchans le conte de Namur, (XIIIe s.).

1 Nous, li eschevin et toute la conmunités de la vile de Namur, 2 faisons savoir à tous 3 ke, conme \2 nous eussiens descort à nostre chier seingneur Gui, conte de Flandres et marchis de Namur, pour un \3 fourfait ke il nous demandoit pour l'occoison Godefroit de Donglebert, 4 nous, pour avoir la pais \4 et l'amour de nostre seigneur le conte devant dit, li avons don et promis à paier mil \5 lib. de louvegnois à cinc termines, c'est à-savoir à la feste saint Jehan prochainement à venir \6 deus cens lib. et au Noel aps siwant deus cens lib. et à la Saint Jehan aprés siwant \7 deus cens lib. et au Noel aprés siwant deus cens lib. et à la Pasque aprés ensiwant \8 deus cens lib., et ensi li devons nous avoir parpaié les mil lib. devant dites de \9 la prochaine Pasque ki vient en un an. 5 Et est à-savoir ke nostre chiers sires li cuens \10 deseure dis nous a otroié ke nous poons faire asise en la vile de Namur sour les vins \11 ke on i vendra en tel maniere ke nous arons de chascun sestier ke on i vendra deus \12 deniers louvignois, de quel_conques vin ke ce soit, deseure le fuer ke nous li es\13chevin i ariens mis, et de chascun hanap de cervoise ke on i vendra un denier nous \14 le poons faire vendre trois mailles; et ceste asise devons nous prendre et reche\15voir tant ke nous arons plainement paié à nostre seingneur deseure dit les mil lib. devant \16 dites, c'est à-entendre de la Paske ki vient prochainement en un an. 6 Et s'il avenoit ke \17 hom de la vile de Namur ou hom deforains vendist vin ou fesist vendre en le vile nue\18ve outre Muese, prendre poons l'asise en tel maniere conme devisé est, mais ke on ne meffa\19ce envers le evesque de Liege. 7 Et chiaus ke on trouvera, ki sont coupaule dou meffait \20 et ki misent consel et aiuwe à Godefroit reprendre à force et mener en se vile, maugrei \21 le bailliu et le chastelain de Namur et le maieur, mener les doit on par loi, par l'en\22seignement des eschevins, solonc la veritet k'il en oront et par le consel des pers \23 dou chastel de Namur. 8 En tesmoingnage de la quel chose nous avons ces lettres saielees del \24 sael de la vile de Namur. 9 Ces lettres furent donnees l'an del Incarnation .MCC. sissante \25 et wit.